فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان ظرف دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وی، مدیران عامل خودروسازی‌ها، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، مدیران عامل بانک های سپه، ملی، تجارت و صادارت، قطعه سازان و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه اشاره کرد.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اصلی صنایع است، افزود: نبود نقدینگی کافی در خودروسازی به معضل بزرگی تبدیل شده زیرا در اثر نبود منابع مالی، خودروسازان نتوانستند مطالبات قطعه سازان را تسویه کنند که در پی آن قطعه سازان نیز توان تولید قطعه را نداشته و حجم تولید خودرو کاسته شد.

    وی اظهار کرد: در پی کاهش تولید خودروسازان، از یک سو عمل به تعهدات با تاخیر انجام می گیرد و از سوی دیگر به دلیل اُفت عرضه خودرو به بازار، گرانی چارچرخ ها رقم می خورد که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا این کمبودِ عرضه، مشهود بوده و بحران ایجاد می شود.

    تعدیل 150 هزار نفر از قطعه سازان

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قطعه سازان بیش از 150 هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کردند، اضافه کرد: 250 هزار نفر از نیروهای آنها نیز در آستانه تعدیل هستند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای خروج از بحران و جلوگیری از بیکاری کارگران قطعه سازی تامین نقدینگی موردنیاز خودروسازان از الزامات محسوب می شود، ادامه داد: در نشست کمیسیون کمیسیون صنایع و معادن مقرر شد ظرف دو هفته آینده نسبت به تامین نقدینگی موردنیاز قطعه سازان اقدام عاجل صورت گرفته و تامین این اعتبار در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو