فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۰۷۳»

آقاپور: مسوولان اجرایی برای کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها تدبیر کنند

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات دیگر می‌شود، از مسوولان اجرایی خواست برای کاهش آثار این افزایش قیمت تدبیری کنند.

آقاپور: مسوولان اجرایی برای کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالاها تدبیر کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  معصومه آقاپور  اظهار کرد: همه کالاها و خدمات در کشور مشمول هزینه حمل و نقل می‌شود و همه این حمل و نقل هم با کامیون انجام نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از کالاها با وانت جابه‌جا می‌شوند، بنابراین وقتی هزینه حمل و نقل افزایش می‌یابد، خواه ناخواه افزایش قیمت در سایر کالاها و خدمات نیز رخ خواهد داد.

    وی افزود: طبق آمار رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش 4 درصدی قیمت سایر کالاها می‌شود ولی به طور غیر رسمی افزایش قیمت بنزین موجب افزایش 15 تا 25 درصدی کالاها و خدمات دیگر می‌شود. البته این میزان افزایش قیمت در رابطه با شبکه حمل و نقل عمومی بین 35 تا 40 درصد خواهد بود.

    نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان این‌که «دولت نقش حداقلی در کنترل افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت بنزین دارد»،‌ گفت: این افزایش قیمت مثل گلوله‌ای است که از تفنگ شلیک شده و قابل برگشت نیست و  متاسفانه ما ساماندهی مشخصی در این زمینه هم نداریم.

    آقاپور دونرخی بودن بنزین را موجب فساد دانست و اضافه کرد: تاکید ما این بود که حتماً بنزین به صورت تک نرخی و با نرخ متعادل و متعارف عرضه شود، ما چندین بار از ابتدای انقلاب دو نرخی بودن بنزین را تجربه کردیم، چرا باید این تجربه تلخ را تکرار کنیم؟ درخواست من از مسئولین اجرایی و سه قوه این است که برای این موضوع و همچنین کاهش آثار افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها و خدمات تدبیری کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط