فونیکسریمکسبهتام

تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی طبیعی است

عصر خودرو- رضایی گفت: رانندگان تاکسی‌ با مراجعه به سامانه "سماس" می‌توانند عملکرد واریز و برداشت ماهانه خود را مشاهده کنند.

تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی طبیعی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی مدیریت سازمان هوشمند سوخت بیان کرد: به صورت کلی تاخیری در واریز سهمیه تاکسی‌های اینترنتی و سایر کاربری‌های عمومی که سهمیه اعتباری دریافت می‌کنند در این ماه نداشتیم.

    او ادامه داد: عملکرد و اطلاعات کاربری‌های مختلف در شرکت‌های ذی ربط جمع آوری می‌شود و سپس در بستر‌های امنی که با وزارت کشور برقرار شده صحت سنجی اطلاعات انجام می‌شود و بعد از آن، وزارت نفت سهمیه‌ها را فعال می کند و کاربری‌های مختلف می‌توانند از سهمیه‌ها استفاده کنند.

    رضایی در رابطه با این دیرکرد‌ها بیشتر توضیح داد: این اسمش دیرکرد نیست، عملکرد ماه گذشته بعد از اینکه توسط پایگاه داده مختلفی که شرکت‌ها دارند، جمع آوری می‌شود، باید فرآیند صحت سنجی و انطباق با مصوب‌ها را بگذراند و بعد از اینکه مغایرت‌های احتمالی که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد از جمله تغییراتی که در مصوبات رخ می‌دهد و تغییراتی که در مالکیت خودرو‌ها ایجاد می‌شود و ... مورد بررسی قرار گرفت، فرآیند صحت سنجی حدود 20 روز تا یک ماه به طول می‌انجامد.

    او در رابطه با این بازه زمانی یک ماهه توضیح داد: طبق دستور العمل‌هایی که با وزارت کشور داریم، در 10 روز اول عملکرد‌ها از شرکت‌های مختلف دریافت می شود و حدود 10 روز صحت سنجی اطلاعات زمان می برد و انطباق اطلاعات را وزارت کشور انجام می‌دهد؛ و 10 روز پایانی صرف ارسال اطلاعات می‌شود و ظرف 48 ساعت این سهمیه‌ها پیاده سازی خواهد شد.

    رضایی گفت: تمام این فرآیند‌ها در حداقل زمان انجام می‌شود. طبیعی است که پایگاه‌های داده‌ای شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند به صورت آنلاین و بدون صحت سنجی با پایگاه‌های بالا دستی و بانک‌ها ارتباط داشته باشند و این اتفاقی که تا به الان افتاده این است که در شروع طرح این فاصله زمانی به 2 ماه افزایش پیدا می کرده است. این یک فرآیند طبیعی است و این اتفاقات باید بیفتد به دلیل اینکه این یک سرمایه ملی است.

    او در آخر تصریح کرد: سامانه‌ای در وزارت کشور به نام سامانه سماس راه اندازی شده و در این سامانه رانندگان می‌توانند عملکرد خود را مشاهده کنند و اگر مغایرتی در آن زمینه مشاهده کردند، می‌توانند با پشتیبانی این سامانه و یا سامانه پاسخگویی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو