فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروهای سال اروپا معرفی شدند

عصر خودرو- هر ساله در نمایشگاه خودروی ژنو و به انتخاب خبرنگاران حوزه خودرو، بهترین خودروی سال اروپا معرفی می شود. حالا پس از چندین ماه بررسی، هفت فینالیستی که قرار است در ژنو با هم رقابت کنند مشخص شده است. این هفت خودرو از میان ۳۵ خودروی کاندید امسال انتخاب شده‌اند.

بهترین خودروهای سال اروپا معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادآنلاین، آنچه در لیست کاندیداهای خودروی سال اروپا خودنمایی می کند، پر رنگ بودن خودروهای برقی است. سال گذشته هم جگوار آی پیس که خودروی برقی شرکت جگوار است توانسته بود مقام خودروی سال اروپا را کسب  کند.

    ب ام و سری یک جدید، فورد پوما، پژو 208، پورشه تایکان، رنو کلیو جدید، تسلا سه و تویوتا کرولا فینالیست‌های امسال هستند. با این همه به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین تسلا سه، ارزان ترین خودروی برقی شرکت تسلا که هم اکنون پرفروش ترین خودروی برقی اروپاست و پورشه تایکان اولین خودروی برقی شرکت پورشه باشد.

    به گزارش دویچه وله، شرکت پورشه ادعا می کند تایکان سریع ترین زمان شارژ شدن را در میان خودروهای برقی دارد. شعار پورشه "شارژ سریع برای خودروی سریع" است. شتاب صفر تا 200 کیلومتر پورشه تایکان زیر 10 ثانیه اعلام شده است.

    گذشته از خودروهای برقی، حضور خودروهای شهری کوچک در لیست نهایی جالب توجه است. بی ام و سری یک، رنو کلیو و پژو 208 هر سه خودرو کوچک شهری محسوب می‌شوند با این تفاوت که بی ام و سری یک لوکس‌تر و دو خودروی فرانسوی اقتصادی‌تر هستند.

    پژو 208 را می توان نوه پژو 206 دانست. این خودرو به دلیل طراحی خوب مورد توجه کارشناسان خودرویی در اروپا قرار گرفته است. پژو قصد دارد برای این خودرو یک مدل الکتریکی هم ارائه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط