فونیکسریمکسبهتام

بارانی با چاشنی ترافیک

عصر خودرو- باران بارید. بزرگراه ها قفل شد. در برخی نقاط آب‌ماندگی رخ داد البته مسؤولان شهری وعده داده‌اند بزودی اصلاحات هندسی به اتمام رسیده و مشکلات در این زمینه برطرف می‌شود.

بارانی با چاشنی ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، از ابتدای هفته بارش باران و برف را در تهران شاهد بودیم و البته بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا اوایل هفته آینده بارش ها ادامه دارد.

    در ابتدای هفته جاری بارش برف در تهران داشتی که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد.تهران در برخی مناطق شمالی قفل شد. راه های عبوری مخصوصا در معابر منطقه 1 شهرداری تهران مسدود شد و شهروندان را دچار مشکل کرد.

    درختان آسیب دیده در برف/قصور شهرداری منطقه 1

    چند روزی طول کشید تا شرایط تا حدودی عادی شود اما در این مدت بسیاری از درختان بر اثر بارش برف و کم کاری شهرداری منطقه یک دچار آسیب شد و همچنین شاخه ها آنها شکست.

    صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره روز گذشته در صحن علنی شورا تذکر داد و گفت: برف در روزهای گذشته سبب بروز مشکلاتی در منطقه یک تهران شد و این منطقه نتوانست اقدامات به هنگامی انجام دهد.

    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نشستن برف زیاد بر روی درختان سبب سنگینی شاخه‌ها و شکستن آن می‌شود که دو روز پیش این اتفاق در بسیاری از نواحی شهرداری منطقه یک به وقوع پیوست و در این زمینه به شهرداری منطقه یک تذکر می‌دهم و درخواست دارم در موارد مشابه، اقدام به هنگام انجام دهد.

    در حال حاضر 2 شهردار ناحیه عزل شدند

    البته شورای شهر تهران خواستار برخورد با مدیران خاطی در این زمینه شد و تاکنون هم 2 نفر از شهرداران نواحی منطقه 1 شهرداری تهران عزل شده و ابته گفته شده که چند نفر دیگر عزل خواهندشد.

    بر اساس این گزارش، در ابتدای ماه جاری بارش باران در تهران داشتیم و آب گرفتگی و در برخی نقاط آب ماندگی در برخی معابر را شاهد بودیم مسؤولان شهری این بار علت آب گرفتگی را مشکلات هندسی معابر و بزرگراه ها عنوان کرده و اعلام کردند که تمامی نهرها در ابتدای سال لایروبی شده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

    کیسه شن در تمامی معابر گذاشته‌ایم/دپوی کامل در ایستگاه ها

    مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: در ابتدای هفته بارش برف در برخی نقاط پایتخت داشتیم که با همکاری همه نیروهای شهرداری تهران کارها انجام شد.

    وی به بارش‌های امروز تهران اشاره کرد و گفت: تا این لحظه مشکل خاصی نبوده و کیسه های مخصوص شن در تمامی معابر گذاشته ایم و همچنین نیروها در حالت آماده باش  کامل هستند.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در تمامی ایستگاه های دپوی شن‌ و ماسه داریم و بازدید ها انجام شده تا مشکلی رخ ندهد.

    وی ادامه داد: همچنین نقاط حساس آب گرفتگی مشخص و تعیین تکلیف شده است.

    به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، باید در زمینه ریختن زباله در انهار فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم زباله ها را در خیابان و جوی های آب نریزند چرا که همین امر در برخی موارد سبب مسدود شدن نهرها می شود.

    رگبارهای شدید در تهران/حضور 14 هزار نیروی خدمات شهری

    از شب گذشته رگبارهای شدیدی را در تهران شاهد بودیم و همچنین 14 هزار نیروی خدمات شهری در حال آماده باش بودند.

    اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت:از شب گذشته بارش باران در تهران داشتیم واز ساعت 21 به بعد رگبارهای شدیدی را شاهد بودیم و تا صبح بارش‌ها ادامه داشت.

    وی ادامه داد: عوامل اجرایی شهرداری تهران در سطح شهر بودند و 14 هزار نیروی خدمات شهری که در امر نظافت مشغول به کار هستند در حال آماده باش بوده و تمامی معابر و نهرها را کنترل می کردندتا انهار و شبکه های فرعی دچار مشکل نشود.

    مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: تا صبح تمامی معابر را کنترل کرده و با دوربین ها سطح شهر را رصد می کردیم و البته با راهور هم هماهنگ بودیم و تاکنون آب گرفتگی تاثیر گذار که برای شهروندان مشکل ایجاد کند را نداشتیم البته آب ماندگی در سطح خیابان ها به دلیل شیب  یا گودال ها وجود داشت که آن هم زیاد نبود اما آب گرفتگی ناشی از گرفتگی انهار و .... نداشتیم.

    دستور 12 بندی شهردار برای رفع مشکلات در زمان بارش ها

    در بارندگی ابتدای آبان در برخی از معابر آب گرفتگی شدیدی رخ داد و ماشین ها تا کمر در آب فرو رفتند و همین این امر تردد خودروها  را دچار مشکل و ترافیک سنگینی ایجاد کرد. پیروز حناچی شهردار تهران  دستور داد که 12  نقطه آب گرفته در تهران از جمله آبگرفتگی در فتح، اندیشه منطقه 21، کاروانسرای سنگی منطقه 21، چهارراه پارک‌وی منطقه 1 و 3، میدان آزادی منطقه 9، لشکری، آزادگان منطقه 21، شریعتی، میرزاپور منطقه 1، شریفی‌منش منطقه1، فرجام، باقری منطقه 4، آزادگان، شمس‌آباد منطقه 18، بعد از تونل نیایش منطقه 2، تونل امیرکبیر منطقه 12 و 14 که حتما باید ظرف مدت کوتاهی برطرف شود.

    چند نقطه اصلاح هندسی شد/نقاط دیگر وقت گیر اما در دستور کار است

    صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: چند نقطه آب گرفتگی در تهران داشتیم که بیشتر  آن برطرف شده و چند نقطه آن هم در حال رفع است اما به دلیل اینکه در برخی بخش ها باید کارهای زیر بنایی انجام شود کار زمان بر خواهد بود اما این نقاط هم بزودی مشکلش برطرف می شود.

    وی ادامه داد: بخش های که مشکل هندسی داشت زیاد نبود و بخشی از آن رفع و الباقی هم بزودی مرتفع می شود.

    بر اساس این گزارش، امروز در تهران باران بارید و در برخی نقاط شاهد آب گرفتگی و همچنین ترافیک سنگین در برخی بزرگراه ها بودیم البته مسؤولان شهری علت ترافیک را کم شدن دید رانندگان  و استفاده از خودروی شخصی اعلام می کنند و  از شهروندان هم می خواهند در این روز از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما توسعه خوبی در این زمینه صورت نگرفته و کمبود واگن یکی از معضلات اساسی در متروی تهران است.

    البته روز گذشته محسن هاشمی از چراغ سبز معاون اول رئیس جمهوری برای کمک به توسعه سیستم حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

    بر اساس این گزارش، قرار بود نقاط آب گرفتگی در تهران برطرف شود و البته به گفته مسؤولان بخشی از کار انجام شده  و الباقی هم در حال انجام است چرا که در برخی نقاط برای رفع مشکلات باید زمان زیادی وقت صرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو