فونیکسریمکسبهتام

کاهش ترافیک و تضمین سلامت مردم تهران در گرو انتقال نمایشگاه‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهرتهران به شهرآفتاب سبب کاهش ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی و آنگاه ارتقای سلامت‌جسمی، روحی و روانی مردم تهران است.

کاهش ترافیک و تضمین سلامت مردم تهران در گرو انتقال نمایشگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمدرئوف قادری در مراسم افتتاحیه نخستین فستیوال معماران و کارفرمایان  اظهار کرد: به طور متوسط سالانه 200 روز نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهر تهران برگزار می شود.

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه سالانه 200 روز شاهد ترافیک و آلودگی در سطح شهر تهران هستیم،گفت: این مساله نشان می دهد که در روزهایی که نمایشگاه های پرمخاطب در سطح شهر برگزار می شود ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی نیز تشدید می شود.


    وی با بیان اینکه این مساله زیانهای مادی و معنوی جبران ناپذیری بر مردم تهران تحمیل می کند بیان کرد: بر اساس مطالعات میدانی که توسط سازمانهای رسمی در حوزه حمل و نقل انجام شده است، هزینه فرصتی بابت ترافیک بر شهروندان تهران بیش از 30 هزار میلیارد تومان است و هزینه های استهلاک خودرو ها و بنزین مازاد بر نیاز عمومی نیز بیش از 12 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که در واقع عملا بیش از 42 هزار میلیارد تومان هزینه‌های مادی مستقیما بر مردم تهران تحمیل می شود.


    قادری با اشاره به هزینه‌های روحی و روانی ترافیک و آلودگی های زیست محیطی بر شهروندان تهرانی، بیان کرد: سالانه حدود 45۰۰ نفر نیز در شهر تهران دچار سکته می‌شوند که بر اساس اطلاعات دقیق درصد قابل توجهی از این معضل نتیجه آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک است که اگر هزینه های درمان و سلامت ناشی از این مساله را به هزینه های فوق اضافه کنیم  زیانهای ناشی از این مساله بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

    مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با طرح این سوال که جان انسانها چقدر می ارزد؟ که برخی اصرار بر عدم انتقال نمایشگاه ها به شهرآفتاب دارند گفت: تامین سلامت و ایجاد آرامش و آسایش و همچنین امنیت روحی و روانی شهروندان تهرانی وظیفه دولت، شهرداری و شورای شهر است.

    مدیرعامل نمایشگاه  شهر آفتاب با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف سه استراتژی اصلی در شهرآفتاب ترسیم شده است، گفت: هدف از تاسیس شهر آفتاب انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به این منطقه بوده است و این مسئله به عنوان اولین استراتژی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب هدف گذاری شده و برای اجرای این مهم زیرساختهای حقوقی و قانونی آن نیز فراهم شده است.

    وی افزود: دومین استراتژی شهرآفتاب تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی و مرکز همایشهای بینالمللی است که با اصلاح طرح اولیه، امکانات و جاذبه‌های جدیدی مانند جاذبه‌های اقامتی، تفریحی، ورزشی، گردشگری، تجاری و بازرگانی به آن اضافه خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، قادری درباره سومین استراتژی شهر آفتاب نیز گفت: تهران صرفاً پایتخت سیاسی کشور نیست بلکه پایتخت اقتصادی ایران و حتی خاورمیانه نیز می‌باشد اما متاسفانه یکی از معدود استان‌های کشور است که فاقد منطقه آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی است گفت ما بر آنیم که شهر آفتاب تبدیل به منطقه آزاد تجاری یا ویژه اقتصادی شود تا گام بزرگی در جهت رشد اقتصادی کشور و توسعه تهران و تبدیل آن به مرکز گفت‌وگوی های اقتصادی  ایران و جهان برداشته شود، اما این مهم نیاز به همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی  و مدیریت شهری تهران دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو