فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان:

جاده‌های کوهستانی سمنان نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: جاده‌های کوهستانی استان سمنان برای کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است.

جاده‌های کوهستانی سمنان نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ تقی کبیری روز چهارشنبه   افزود: رفع نواقص فنی در جاده‌های کوهستانی برای جلوگیری از واژگونی و سقوط خودرو به دره از رویکردهای مثبت برای کاهش تلفات جاده‌ای در استان است.

    وی خاطر نشان کرد: برخی از جاده‌های سمنان با وجود کوهستانی بودن، میزان تردد وسایل نقلیه قابل توجهی دارند که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای بهسازی این راه‌ها اقدام‌های جدی انجام داد.

    رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: محورهای شهمیرزاد-کیاسر و سمنان-فیروزکوه از جاده‌های پرتردد و گردشگری استان در فصل‌های گرم سال به شمار می رود که بازسازی این مناطق در اولویت همیشگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد.

    کبیری اضافه کرد: ایجاد راه اضطراری فرار در برخی از نقاط کوهستانی استان از جمله محور سمنان-فیروزکوه باید در دستور کار قرار گیرد و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان برای کاهش صدمات جسمی و خسارت‌های مالی سوانح رانندگی اقدام کرد.

    وی تصریح کرد: قرار گرفتن استان سمنان در دالان ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور ظرفیت اقتصادی قابل توجهی برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و با بازسازی جاده‌ها و رفع نواقص می‌توان از طریق مسافران عبوری درآمدزایی کرد.

    رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان با توجه به یکنواخت و کویری بودن، نیازمند رعایت استانداردها در ساخت خودرو است و با فرهنگ‌سازی می‌توان در کنترل سرعت وسایل نقلیه عبور از محورهای استان اقدام کرد.

    یک‌هزار و 405 نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت 23 هزار و 683 مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و 928 مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

    همچنین از ابتدای فروردین تا 10 آبان 98 سه‌هزار و 800  مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان روی داد که 980 مورد آن تصادف جرحی بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو