فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح اسقاط خودروهای فرسوده سنگین از ۱۵ روز آینده

عصرخودرو: معاون نوسازی حمل و نقل و سوخت گفت: طرح اجرای اسقاط خودروهای فرسوده سنگین از ۱۵ روز آینده اجرا خواهد شد.

اجرای طرح اسقاط خودروهای فرسوده سنگین از ۱۵ روز آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل ازپرشین خودرو، امیررضا رجبی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در طرح اسقاط خودروهای سبک در طول یک ماه 56 تا 68 هزار نفر ثبت نام کردند این ثبت نام تا پایان خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

    وی اظهار داشت: همچنین هر کس بعد از تاریخ مقرر مراجعه کند با کاهش ارزش گواهی مواجه می شود.

    رجبی با اشاره به طرح اسقاط خودروهای سنگین در قالب طرح نقدی، گفت: در این زمینه طرحی را آماده کرده ایم و به تصویب رئیس ستاد رسانده و موافقت شد از این پس طرح نقدی برای دارندگان مینی بوس و کامیون داشته باشیم.

    وی اظهارداشت: در قالب این طرح دارندگان کامیون ها و مینی بوس های بالای 25سال از 15 روز آینده می توانند به مراکز اسقاط در سراسر کشور مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

    رجبی تصریح کرد: در حال حاضر معادل ارزش گواهی اسقاطی که برای کامیون ها و مینی بوس های فرسوده تعیین شده پرداخت می کنیم. باید شماره حسابی در بانک ملت داشته باشند تا وجه را به حسابشان واریز کنیم.

    وی در ادامه به هزینه تعیین شده برای خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: آنچه که تعیین شده برای مینی بوس 30 میلیون ریال، کامیونت 2.5 تا 6 تن 30 میلیون ریال، کامیون سبک 6 تا 10 تن 40 میلیون ریال، کامیون 10 تا 26 تن 50 میلیون ریال، کامیون سنگین 26 تا 33 تن 70میلیون ریال و کشنده 80 میلیون ریال است.

    وی اظهار داشت: کسانی که در این طرح می خواهند شرکت کنند باید گواهی تسجیل از پلیس راهور ناجا تهیه کنند و همچنین با به همراه داشتن مدارک هویتی به این مراکز مراجعه نمایند.

    رجبی افزود: در این طرح 60 درصد ارزش لاشه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: خودروهای فرسوده ای که جهت اسقاط به دفاتر مراجعه می کنند باید قابلیت تردد داشته باشد تا در این طرح شرکت داده شوند.

    رجبی با بیان اینکه در سال گذشته از ظرفیت شرکت های خصوصی در طرح اسقاط خودروهای فرسوده استفاده کردیم گفت: در حال حاضر با 7 شرکت خصوصی در قالب 11 طرح قرارداد بسته ایم.

    وی با بیان اینکه در طرح اسقاط خودروهای فرسوده طرح های جایگزین و غیرجایگزین 80 هزار دستگاه باید شرکت کنند گفت: تاکنون 30 درصد از این 80 هزار دستگاه محقق شده است.


    کرمان موتوراکستریم