فونیکسریمکسبهتام

کارشناس صنعت خودرو:

زمان بازنشستگی پراید و پژو ۴۰۵ فرا رسیده است

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو ضمن بیان اینکه اکنون زمان بازنشستگی خودروهایی همچون پراید و پژو ۴۰۵ است، گفت: باید اجازه داد محصولات جدید طبق یک دوره مشخص جایگزین محصولات قدیمی شوند.

زمان بازنشستگی پراید و پژو ۴۰۵ فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، موضوع ضرورت بازنشستگی پراید و پژو 405 از چند سال پیش مطرح بود اما در ابتدای آبان ماه امسال، سرانجام برنامه زمان‌بندی این موضوع از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور رسمی اعلام شد.

    در این رابطه شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - اظهار کرد: هرچند تاکنون بیشترین سهم تولید گروه خودروسازی سایپا به پراید تعلق داشته است اما در هر صورت این شرکت نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام داده، برای ارائه محصولات جدید اعلام آمادگی کرده؛ بنابراین زمان بازنشستگی پراید و پژو و به ویژه جایگزینی آنها با محصولات باکیفیت‌ بالاتر فرا رسیده است.

    وی افزود: شرکت سایپا این برنامه جایگزینی را در نظر گرفته و از نقطه نظر فنی، مشکل خاصی وجود ندارد اما با افزایش تیراژ تولید روی محصولات فعلی، این هدف محقق خواهد شد. خودروهای ساینا و تیبا با افزایش تیراژ تولید به دلیل اینکه از سطح کیفیت بالاتری برخوردار هستند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای پراید باشند.

    این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: روی پلت‌فرم‌های محصولات جدید که در دست توسعه هستند، می‌توان ارتقای سطح تکنولوژی و کیفیت را محقق کرد و فقط فرصتی می‌خواهد برای اینکه طبق یک دوره مشخص، تیراژ محصولات قدیمی کاهش و محصولات جدید جایگزین شوند.

    عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: اگر در وضعیت فعلی محصولی نظیر پراید از خط تولید خارج شده و محصولات دیگری جایگزین این خودرو شوند که دارای سطح فناوری بالاتری باشند، باعث می‌شود که گروه خودروسازی سایپا تغییراتی بر روی تولیدات خود داشته باشد.

    آزادی ادامه داد: به طور قطع شرکت سایپا به این موضوع فکر کرده تا جایگزینی برای پراید داشته باشد؛ بر این اساس توسعه محصولات جدید را در دستور کار خود قرار داده که این محصولات از ابتدای سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

    وی شرایط فعلی را از هر لحاظ مناسب برای حذف پراید از خط تولید گروه خودروسازی سایپا دانست و گفت: به هرحال در نقطه‌ای باید این اتفاق می‌افتاد و اکنون زمان مناسبی برای حذف پراید است و زیان حاصل از حذف این خودرو از خط تولید خودروسازان را می‌توان با افزایش تولید سایر خودروهای این گروه خودروسازی جبران کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو