فونیکسریمکسبهتام

چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد می‌شود

عصر خودرو- در صورتی که شرکت‌های فیات کرایسلر و پژو سیتروئن برای ادغام با یکدیگر به توافق برسند، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ جهان خواهند شد.

چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بعد از آنکه خبر اولیه توافق احتمالی دو شرکت فیات کرایسلر (FCA) و پژو سیتروئن فرانسه (PSA) در خصوص ادغام منتشر شد، بسیاری از منابع خبری و رسانه‌های جهان اخبار و گزارش‌های متعددی را متعاقبا اعلام کردند که به عقیده کارشناسان فعال در صنعت خودرو، در صورت انعقاد این قرارداد، تبدیل به چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان خواهند شد.   

    بر اساس این توافق، کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی شرکت پژو سیتروئن فرانسه در سمت مدیرارشد اجرایی شرکت ادغام شده جدید منصوب خواهد شد و جان الکان، مدیر فیات کرایسلر نیز با حفظ سمت، مدیریت آن را برعهده خواهد گرفت.

    بر اساس گزارش وب سایت دیجیتال ترندز، پیش‌بینی می‌شود سهم این شرکت ادغام شده جدید در بازارهای جهانی فروش خودرو، 48.4 میلیارد دلار خواهد بود.

    پژو سیتروئن هم‌اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپاست و فیات کرایسلر نیز سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار می‌رود که در کنار یکدیگر قادر خواهند بود محصولات جدید و پیشرفته و قدرتمندی را به تولید برسانند و بدین ترتیب بسیاری از رقبای خود را در بازارهای جهانی کنار بزنند.

    دولت فرانسه 15 درصد از سهام شرکت خودروسازی پژو سیتروئن را در  اختیار دارد.  . این دو خودروساز در بیانه مشترک خود در این خصوص اعلام کرده‌اند که در ادغامی 50-50 به هم خواهند پیوست و  این بدان معناست که سهامداران هر شرکت 50 درصد از شرکت ادغامی را در اختیار خواهند داشت. 

    همچنین گفته می‌شود هیئت مدیره این دو خودروساز بزرگ در هفته‌های آتی با یکدیگر ملاقات، گفتگو و مذاکراتی خواهند داشت تا در مورد جزئیات این توافق و ادغام به نتایج مشترکی دست یابند. قرار است 80 درصد از همکاری ها در طول چهار سال آینده به نتیجه برسد. 

    بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، به ادغام این دو شرکت خودروساز امیدوار بوده و آینده روشنی را برای آنها متصورند. آنها بر این باورند که این ادغام موجب خواهد شد تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ حجم و میزان تولید محصولات شوند که این امر بدون شک به سود تمامی سهامداران آنها تمام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو