فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی حزب کارگزاران:

برای احداث کارخانه لاستیک جیرفت همچنان پای کار هستیم

عصر خودرو- سخنگوی حزب کارگزاران گفت: برای احداث کارخانه لاستیک در جیرفت علی رغم همه هجمه ها همچنان پای کار هستیم.

برای احداث کارخانه لاستیک جیرفت همچنان پای کار هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، "سیدحسین مرعشی" شامگاه جمعه دهم آبانماه در جلسه بررسی چالش های توسعه استان کرمان در محل دفتر جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت احداث کارخانه لاستیک در جیرفت، علی رغم هجمه های وارد شده و از طرفی انتظار مردم برای اثبات برادری در امر سرمایه گذاری در راستای توسعه متوازن افزود: در بحث کارخانه لاستیک جیرفت من فقط پشیتبانی می کنم و ما در این پروژه به عنوان اصحاب فتنه هیچ نقشی نداریم! و هیچ‌گونه طمعی به زیرساخت منابع جنوب نخواهیم داشت و من تنها از یک گروه اقتصادی که بخش خصوصی هستند حمایت می کنم.

    وی ادامه داد:همچنان دنبال هستیم این اتفاق خوب بیفتد البته نماینده هم نقش زیادی داشتند و شاید بعضی ها هم گیر دادند بخاطر همراهی با آقای نماینده بود، چون ظاهرا معترضان با آقای نماینده مشکل دارند .

    غصه خوار انتقاد به دولت نیستم

    مرعشی در پاسخ به چرایی هجمه های وارده به دولت به عنوان یک دولت اصلاح طلب و سکوت مسئولان در ارایه عملکرد دولت، گفت: دولت هم تنش یک مقدار می خارد! به هر حال در عرصه سیاست قرار نیست مورد هجمه قرار نگیری اما باید یاد بگیریم هر کس مدیریت می پذیرد در هر سطحی، مخالفان را به موافق تبدیل کنند و مخالفت همیشه است و من خیلی غصه انتقادات دولت را نمی خورم و دولت باید عملکردش را جواب بدهد و البته بعضی از مسئولان سکوت می کنند حرف شما درست است.

    نام شورای اصلاح طلبان تغییر نکرده است

    این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که " چرا نام شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تغییرکرده است " بیان کرد: تغییری در نام شورای عالی اصلاح طلبان نداشیتم، برای اعتلاف رسمی، باید وزرات کشور نامه ای را تایید می کرد و وزارت کشور نام خاصی را انتخاب کرد.

    روحانی خودش را اصلاح طلب نمی داند

    مرعشی همچنین در پاسخ به طرح این سوال که "برخی اعتقاد دارند با توجه به یکپارچگی دولت، شوراهای اسلامی و مجلس از دیدگاه حزبی، اما عملکرد ضعیفی را تاکنون از سوی دولت شاهد بودیم و به همین دلیل اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو دیگر پیروز نخواهند شد" بیان کرد: یکپارچگی نیست. دولت روحانی خودش را اطلاح طلب نمی داند و در بحث شوراها، جاهایی ما برنده شدیم خودشان را اصلاح طلب می دانند ضمن آنکه اکثریت مجلس با دولت نیست .

    اگر ضعیف بودیم، می افتیم

    وی ادامه داد: اصولا جابجایی قدرت با رای مردم امر پسنیده ای است. لازم نیست همیشه ما برنده بشویم و یا رقیب برنده بشود و هر کدام مردم بپسندند درست است. مردم حق دارند سرنوشتشان را خودشان تغییر دهند. مسئولان هم باید پاسخ بدهند و قطعا اگر ما در اداره شهرها و کشور ضعیف عمل کنیم رای ما خواهد افتاد.

    عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان اظهار کرد: انتقادی که به برخی از نهادها می کنیم این است که چرا اجازه نمی دهید کسانی را که مردم به آنها رای دادند، را خودشان پایین بیاروند و چرا عجله دارید، رد صلاحیت کنید و دایره انتخابات را تنگ می کنید. آنچه مردم تصمیم بگیرند ولو اینکه ما نپسندیم درست است.

    ریاست ستاد انتخابات اصلاح طلبان را نپذیرفتم

    وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیشنهاد پذیرش ریاست ستاد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست ستاد اصلاح طلبان را نپذیرفتم.

    مرعشی در ادامه پاسخ به سوالات مطرح شده توسط حاضرین در این نشست ضمن رد انتقادهای برخی به احداث سدها در دوران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: سد سازی‌ها باید مورد توجه باشند. ظرفیت ذخیره آب باید بر اساس ظرفیت سال های آبسالی باشد

    وی تامین آب صنعت و شرب را مورد تاکید قرار داد و افزود: آب صنعت و شرب باید متکی به دریا باشد و در مورد تامین آب مورد نیاز گل گهر مطالعات انجام شدند و اولین پروژه انتقال آب از دریا در شرف افتتاح است و با اجرای پروژه های انتقال آب از دریا برای شرب و صنعت مشکلی نخواهیم داشت.

    هفت باغ باید قوی تر اجرا می شد

    عضو شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در پاسخ به انتقادات نسبت به مجموعه هفت باغ علوی گفت: اینکه هفت باغ سودی برای کرمان نداشته را قبول ندارم اما اعتقاد داریم باید این پروژه  قوی تر اجرا می شد اما در آینده محور گردشگری خوبی خواهد شد.

    تخلف باعث توقف نشود

    وی در واکنش به برخورد قضایی با برخی از سرمایه گذاران گفت: موافق مداخله قوه قضاییه در مبارزه با فساد هستم و بعضا تخلف مدیر نباید باعث متوقف کردن پرژه شود. با پروژه های اقتصادی نباید بر اساس یک دیدگاه تنگ نظرانه حقوقی برخورد کرد.

    مرعشی در بخش دیگری از پاسخ های خود به سوالات حاضرین در جلسه با بیان اینکه خصوصی سازی دانشگاه ها را خواسته مردم در امر پرداخت هزینه های تحصیلی دانست و افزود: مردم ایران علاقمند بودن هزینه تحصیل را پرداخت کنند و این موضوع نیز به این معنا نیست که برنامه های توسعه در امر آموزش عالی محقق نشد. کسانی باعث کند شدن رشد کشور شدند باید پاسخگو باشند. وقتی رشد اقتصادی 8 درصدی محقق نشد بیکاری 5 میلیون فارغ التحصیل را به دنبال دارد.

    سند چشم انداز را لِه کردند

    وی توسعه کشور را بر اساس سند چشم انداز عملیاتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه سند چشم انداز توسط رئیس دولت هشتم و نهم لِه شد در حالی که نباید سیاست را در کار اقتصادی دخالت داد.

    سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه گذاری متوازن را شعار می دهید اما عمل نمی کنید گفت: بخشی از آنچه مورد انتقاد است به دعوا های سیاسی برمی گردد و با دعوا توسعه اتفاق نمی افتاد.  توسعه بم بدون دعوا راه افتاد. دعوا را باید کنار بگذاریم و باید کارهای زیادی در جیرفت و جنوب انجام داد. پروژه ها با هم متولد نمی شوند. ما در آن زمان موازی با خودرو سازی در بم، بحث تراکتورسازی را شروع کردیم و چندین پروژه شروع شد که متاسفانه با اختلافات محلی به نتیجه نرسیدند.

    استان کرمان جنوبی به شرط همدلی

    وی تلویحا تقسیمات استان کرمان را امری ضروری دانست و گفت: تقسیم استان فعلا مطرح نیست. اگر قرار باشد تقسیماتی صورت بگیرد زمینه ایجاد استان کرمان جنوبی به لحاظ کارشناسی و با توافق بین 7 شهرستان فراهم است.

    مرعشی بر این امر که "پروژه های فولاد بردسیر جزء صنایع تمیز استان کرمان هستند" تاکید کرد و گفت: اصولا پروژه های فولادی آلوده نیستند و تبعات زیست محیطی ندارند.

    اگر بُخور بُخور بود هیچ چیز باقی نبود

    استاندار اسبق کرمان با رد هر گونه مداخله در مدیریت موسسه مولی الموحدین تصریح کرد: ما در آن زمان فقط برای راه اندازی این موسسه همکاری کردیم و هیچ نقش دیگری در این موسسه نداشتم و ندارم و از هیچ رانت، مزیت معدنی و شرکتی و مزایای دیگر هم استفاده نکردم.

    وی با بیان داستانی از مولانا، گفت: اگر در موسسه ای از نوع مولی الموحدین بخور بخور بود،هیچ چیز باقی نمی ماند. تاکنون 20 هزار شغل مستقیم توسط این موسسه ایجاد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو