فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صنعت:

۱۲ قطعه از ۳۵ قطعه میز اول ساخت داخل، به تولید انبوه رسید

عصر خودرو- طبق اعلام مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۲ قطعه از ۳۵ قطعه میز اول ساخت داخل در صنعت خودرو، به تولید انبوه رسیده و ۲۳ قطعه تا پایان سال وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.

۱۲ قطعه از ۳۵ قطعه میز اول ساخت داخل، به تولید انبوه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدرضا مفیدی در "دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو" اظهار کرد: ایجاد سامانه توانیران برای پیگیری ساخت داخل یک ابتکار بوده است تا سرمایه‌گذاران به سمت اطلاعات درست هدایت شوند.

    وی افزود: هم‌افزایی و تامین نیاز از طریق محصولات داخلی، تشکیل جلسات هیات نظارت، اطلاع‌رسانی و تدوین آیین‌نامه‌های قانونی در راستای ساخت داخل انجام شده است. بررسی و پاسخگویی به استعلام سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص اقلام قابل تولید در داخل و حذف ثبت سفارش کالای خارجی از اهم اقدامات در راستای تعمیق ساخت داخل بوده است.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تصریح کرد: 223 شرکت در نمایشگاه اول ساخت داخل حضور داشتند که بیشترین شرکت‌کننده ها از مخابرات و خودروسازی و صنایع کوچک بودند. همچنین تعداد نیازمندی های اعلام شده برای حضور در نمایشگاه بالغ بر 2000 قطعه بوده است.

    وی ادامه داد: ارزش ریالی قراردادهای میز اول ساخت داخل 740 میلیارد تومان و میزان کاهش ارزبری بالغ بر 85 میلیون یورو بوده است. در میز اول، 35 شرکت سازنده تولید 32 قطعه را بر عهده گرفتند. 12 قطعه از 35 قطعه میز اول ساخت داخل به تولید انبوه رسیده و 23 قطعه تا پایان سال وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.

    مفیدی با بیان اینکه  سرمایه‌گذاری کم و متوسط برای داخلی‌سازی قطعات راهبردی خودرو از ویژگی‌های میز دوم تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو است، عنوان کرد: در میز دوم خواستیم محصول قطعه‌سازان کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین در میز دوم برای داخلی‌سازی 42 قطعه با 36 قطعه‌ساز قرارداد بسته شد.

    امروز دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و مدیران قطعه‌ساز برگزار شد. در میز نخست تعمیق ساخت داخل قراردادهایی بین ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با 32 شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید 35 قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو