فونیکسریمکسبهتام

قاچاق لوازم یدکی خودروهای سنگین توسط یک شرکت خارجی به ایران

عصر خودرو- یک فعال اقتصادی با اشاره به شگردهای قاچاق کالا در حوزه لوازم یدکی در سنوات گذشته، گفت: با سیستمی شدن و کنترل کارتهای بازرگانی تا حدی چالش واردات غیر قانونی کنترل شده است.

قاچاق لوازم یدکی خودروهای سنگین توسط یک شرکت خارجی به ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، جان فدا  با اشاره به موضوع واردات برخی کالاها به صورت قاچاق گفت: طی سالهای اخیر موضوع کارت بازرگانی یکبار مصرف یا به عبارت دقیق‌تر کارتهای بازرگانی یک سال مصرف در کنار بحث قاچاق کالا به یکی از چالشهای اصلی تجارت خارجی ایران تبدیل شده است.

    وی افزود: بر همین اساس سودجویان در سنوات قبل و پیش از سیستمی شدن و افزایش استفاده از سامانه‌ها با سوءاستفاده از اسناد کاغذی و کارتهای بازرگانی به نام اشخاص دیگر اقدام به قاچاق کالا و واردات انواع کالا به نام اشخاص دیگر از مبادی رسمی کرده‌اند.

    وی به برخی سوءاستفاده‌ها در زمینه قاچاق کالا و واردات از گمرکات شمالی در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: چالش استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف از مرزهای شمالی کشور نیز جریان داشته و بایستی گزارش شفاف از سوء استفاده‌های صورت گرفته در این خصوص ارائه شود.

    جان فدا تصریح کرد: همچنین روشهایی مثل استفاده از برگ سبز گمرکی یک محموله برای تطبیق محموله‌های دیگر موجود در انبارها و همچنین استفاده از اسناد گمرکی برای توجیه کانتینرها و محموله‌های غیر از جمله چالشهایی بود که در سنوات گذشته دامن گیر اقتصاد کشور بوده است.

    وی به برخی سوء استفاده‌ها در خصوص واردات بعضی کالاهای مربوط به خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سنوات گذشته برخی سوءاستفاده‌ها از سوی بعضی شرکتهای کشورهای همسایه انجام گرفته و کالاهای مورد نیاز (لوازم یدکی) را وارد کشور کرده‌اند.

    جان فدا به تخلفات واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: براساس نکاتی که در ماههای اخیر مطرح شده،  این شرکت ها در سنوات گذشته دست به تخلفاتی در زمینه واردات کالا زده اند.

    جان فدا تاکید کرد: مدارک تخلفات یکی از این شرکت های خارجی وجود دارد و در صورت ورود دستگاههای نظارتی می‌توان با این افراد متخلف برخورد کرد.

    وی با بیان اینکه این تخلفات در سنوات گذشته اتفاق افتاده است گفت: متخلفان با اسناد غیرواقعی اجناس ذکر شده را وارد کرده‌اند که باید با متخلفان این حوزه برخورد کرد.

    جان فدا با بیان اینکه در حال حاضر سیستم گمرکات و برخورد با متخلفان جدی تر و هوشمندتر شده است گفت: متاسفانه تخلف ذکر شده که یک مورد بوده است در سنوات گذشته اتفاق افتاده اما اسناد آن به صورت دقیق برای مراجع قضایی که نیازمند تحقیق هستند، موجود می‌باشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو