فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح کرد؛

پرداخت هزینه‌های جاری کارخانه بهانه‌ای برای عرضه موتور سیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت

عصر خودرو- کرونی با اشاره به دپوی موتور سیکلت‌های کاربراتوری در انبار کارخانه‌ها گفت: به بهانه پرداخت مخارج جاری کارخانه هر ساله تعداد زیادی از موتور سیکلت‌های کاربراتوری برخلاف مصوبه دولت به پایتخت تزریق می‌شود.

پرداخت هزینه‌های جاری کارخانه بهانه‌ای برای عرضه موتور سیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران  درباره جزئیات طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت گفت: از زمان آغاز به کار دوره جدید مدیریت شهری موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها در دستور کار قرار گرفته و متاسفانه این موضوع از سوی شهرداری تهران مغفول مانده است.
    دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: حالا امروز شهرداری تهران به این فکر افتاده که باید طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها را به صورت جدی تر دنبال کنند.

    کرونی با تاکید بر این نکته که ساماندهی موتورسیکلت‌ها کار تنها نهادی مانند شهرداری نیست، گفت: برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت باید مجموعه‌ای شامل از وزارت کشور، قوه قضائیه و دیگر نهادهای مربوطه وارد کار شوند.

    دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید براین موضوع که ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدامی زمان‌بر است، گفت: جای سوال دارد که چرا تا به امروز مدیریت شهری طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت را در دستور کار خود قرار نداده است، ولی امیدواریم تا پایان دوره مدیریت شهری کار ساماندهی موتورسیکلت‌ها پایتخت به سر انجام برسد.

    کرونی در پاسخ به این سوال که جزئیات طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها پایتخت به چه شکل است گفت: می‌توان گفت با اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت دیگر نباید موتور سیکلت کاربراتوری شماره‌گذاری و وارد چرخه حمل و نقل در پایتخت شود و تمام موتورسیکلت‌های کاربراتوری باید به انژکتوری تبدیل شود.

    دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نکته جالب توجه این است که شهرداری در طرح تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری موفق نبوده و تا به امروز نتوانسته 50 دستگاه موتور سیکلت هم در پایتخت از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل کند.

    کرونی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت شماره گذاری و ورود موتورسیکلت‌های کاربراتوری به پایتخت گفت: طبق مصوبه هیات دولت قرار بود از سال گذشته دیگر موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نشود که متاسفانه  با فشارهای جانبی این مصوبه به درستی اجرا نشد.
    بیشتر بخوانید: جزئیات روش پرداخت اقساطی خلافی خودرو و موتورسیکلت

    دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نقش کارخانه‌ها  در ورود موتورسیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت گفت: حجم زیادی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سوی کارخانه‌های موتور سازی ساخته و در انبار دپو شده است و فشار کارخانه‌ها برای شماره گذاری موتور سیکلت های کابراتوری به این علت است که آنها اعلام می‌کنند تعداد زیادی موتور سیکلت ساخته و در انبار دپو شده و برای تامین مخارج جاری کارخانه و هزینه کارگر مجبور به فروش آنها هستند و به همین علت هرساله مجوز خود را برای عرضه موتور های کاربراتوری در پایتخت تمدید می کنند.

    کرونی گفت: قرار بود سال گذشته پرونده ورود موتورسیکلت‌های کاربراتوری به پایتخت بسته شود ولی امسال نیز شاهد شماره گذاری و تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت هستیم.

    دبیر کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اخذ معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها گفت: موضوع دیگری که در ساماندهی موتور سیکلت ها مطرح شد، این بود که موتورسیکلت‌ها بدون اخذ معاینه فنی امکان تردد در پایتخت را نداشته باشند که شهرداری خیلی زود به این نتیجه رسید که به تنهایی امکان عملی کردن آن را ندارد.

    کرونی در پاسخ به این سوال که پس از اجرای طرح کاهش آلودگی ها( حلقه دوم ترافیک) شماره گذاری موتورسیکلت‌ها در پایتخت چه میزان افزایش یافته است، گفت: طبق آمارهای غیر رسمی و گزارش‌های رسیده میزان شماره گذاری موتورسیکلت‌ها در پایتخت پس از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا 20 درصد افزایش پیدا کرده است که این خود موجب کاهش اثرات طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو