فونیکسریمکسبهتام

کارشناس سازمان گسترش صنایع :

امکان ارتقای کیفیت قطعات خودرو در شرایط فعلی وجود ندارد

عصر خودرو- کارشناس سازمان گسترش صنایع گفت: امین کنندگان قطعات اعم از داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند قطعات را با همان کیفیت قبل از تحریم‌ها به خودروسازها تحویل دهند اما در خصوص ارتقای برخی قطعات، نیاز به مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز است که آن هم در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

امکان ارتقای کیفیت قطعات خودرو در شرایط فعلی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، امیرحسین قناتی در خصوص لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل در شرایط فعلی گفت: نباید به بهانه تحریم‌ها و عدم ارتباط با کمپانی‌های فعال در این حوزه این مهم را فراموش کرد و باید تا جایی که ممکن هست در این خصوص با همکاری قطعه سازان داخلی تلاش کرد.

    مدیر کل سابق دفتر نیرو محرکه خودروسازی وزارت صمت گفت: حفظ کیفیت موجود و ارتقای آن دو بحث جداگانه است. تامین کنندگان قطعات اعم از داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند قطعات را با همان کیفیت قبل از تحریم‌ها به خودروسازها تحویل دهند اما در خصوص ارتقای برخی قطعات، نیاز به مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز است که آن هم در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

    کارشناس سازمان گسترش صنایع با اشاره به روند افزایش کیفیت و ارتقای قطعات خودرو پس از برجام گفت: تا پیش از لغو تحریم‌های هسته‌ای پلت فرم‌های ما متعلق به خودروهایی بود که سال‌ها بود در هیچ کشوری به غیر از ایران، تولید نمی‌شد اما پس از توافق هسته‌ای و حضور شرکت‌های خارجی همکاری در خصوص ارتقای کیفیت با سرعت مناسبی آغاز شد به طوری که بحث استاندارهای 85 گانه که در برخی از حوزه‌ها حتی از استاندارهای اروپایی سختگیرانه‌تر است مطرح شد و خودروسازها هم ملزم به رعایت آن شدند اما متاسفانه با آغاز مجدد تحریم‌ها فقفط دو پلتفرم که در این مدت وارد کشور شده بود توانایی رعایت  استانداردهای روز اروپا را داشتند.

    وی افزود: جدا از خودروهای قدیمی که دیگر عملا امکان ارتقا ندارند در خودروهای جدید می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حداقل کیفیت موجود را حفظ کرد.

    قناتی در خصوص اثر گذاری کیفیت قطعات در تلفات جاده‌ای گفت: در بحث تلفات جاده‌ای خودروها سهم چندانی ندارند و اگر به دنبال کاهش آن هستند با اصلاح مهندسی نقاط حادثه خیز، افزایش فرهنگ رانندگی و استفاده از علائم و تجهیزات جاده‌ای می‌توان این عدد را کم کرد هرچند همین سهم اندک خودرو نیز باید  کم شود. اما اینکه گفته شود به خاطر نبود و یا پایین بودن کیفیت قطعه این تصادف ایجاد شده غلط است زیرا اکنون در تولید و واردات قطعات حداقل‌ها رعایت می‌شود و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو