فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل ایران خودرو :

تولید سمند ازمرز یک میلیون دستگاه عبور می کند

عصر خودرو : تولید سمند در سال تولید ملی از مرز یک میلیون دستگاه عبور می کند و رکوردی تازه در تولید این محصول به عنوان نماد خودباوری و استقلال صنعتی کشور به ثبت می رسد.

تولید سمند ازمرز یک میلیون دستگاه عبور می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایکو پرس مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: عبور از مرز تولید یک میلیون دستگاه همواره نقطه عطفی برای تولید خودرو در عرصه جهانی و نشان دهنده موفقیت و مقبولیت محصول در نزد خریداران و به بار نشستن سرمایه گذاری های انجام شده است.



    وی یادآور شد: تیراژ تولید پیکان آن هم با فناوری و امکانات ابتدایی در مدت 30 سال به سختی از دو میلیون دستگاه فراتر رفت.



    مهندس نجم الدین از تداوم برنامه های ایران خودرو در جهت رفع وابستگی و دست یابی به استقلال صنعتی خبر داد و گفت: برای همین منظور، برنامه ویژه ای برای ارتقا و تقویت برند های ملی تدارک دیده شده است.



    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، تیراژ تولید سمند در سال جاری را بالغ بر 170 هزار دستگاه ذکر کرد که با 20درصد رشد نسبت به سال گذشته، بالاترین تولید سالانه سمند تا کنون خواهد بود.



    مهندس نجم الدین آخرین رکورد تولید سالانه سمند را مربوط به سال 90 دانست که 141 هزار و 400 دستگاه بوده است.



    وی با اشاره به شروع تولید انبوه دو برند ملی جدید در سال جاری، گفت: طبق برنامه،تولید سه محصول برند ملی شامل سمند، رانا و دنا در سال جاری به 211 هزار دستگاه بالغ خواهد شد که 24 درصد سهم تولید برنامه ای خودروی سبک در سال جاری را نشان می دهد.



    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو صادرات محصولات برند ملی در سال جاری را 31 هزار دستگاه ذکر کرد و با اشاره به شتاب گیری تولید و ارتقای روز افزون کیفیت، ایمنی و رفاه محصولات ملی در افق بلند مدت، پیش بینی کرد، که تولید این محصولات در نیمه اول دهه 90 در گروه صنعتی ایران خودرو از کل تولید این محصولات در دهه 80 پیشی گیرد.




    کرمان موتوراکستریم