فونیکسریمکسبهتام

معرفی JAC T۸ پیک آپ، محصول جدید احتمالی کرمان خودرو؛

جک با بار اضافه!

عصر خودرو- در دوران پسابرجام عادت کرده بودیم که هر هفته خبر ورود حداقل یک محصول چینی یا غیر چینی جدید به بازار ایران را بشنویم، اما پس از خروج خصمانه امریکا از برجام و به وجود آمدن سدهایی بر سر راه شریان واردات و مونتاژ خودروهای جدید، این روزها به ندرت خبری در رابطه با عرضه یک محصول تازه به بازار کشورمان میشنویم؛ اما در همین روزهای تاریک بازار خودروی کشور، چند روز پیش تصویری از محصول جدید احتمالی کرمان خودرو در بازار ایران منتشر شد.

جک با بار اضافه!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  یک پیک آپ خوش قد و بالا که با توجه به سابقه نسبتا خوب برند JAC در بین ایرانیها و البته تب آفرود و پیک آپ سواری، در صورت عرضه به کشور، احتمالا محصولی موفق خواهد بود.
پیک آپهای بازار ایران
تا همین نیم دهه پیش، خودروهای پیک آپ تنها بین افرادی که به یک وانت بار خوب برای استفاده روزمره و کاری به‌صورت مشترک نیاز داشتند مورد توجه قرار میگرفتند و سواری گرفتن از یک پیک آپ مدرن مثل تویوتا هایلوکس هم پرستیژ چندان بالایی نداشت؛ اما در سالهای اخیر، با توجه به افزایش تنوع خودروهای موجود در بازار، بالارفتن تب آفرودسواری و مسائلی از این قبیل، کارکتر بهتری برای خودروهای پیک آپ در اذهان عموم ساخت و بدین ترتیب قیمت میلیاردی تویوتا هایلوکس 2016 هم برای بسیاری قابل هضم شد! اما از استثنائی مثل نسل آخر هایلوکس که بگذریم، پیکآپهای میان رده بازار ایران عبارتند از نیسان پیکآپ (ناوارا)، دانگفنگ ریچ، کاپرا، گریت وال وینگل، فوتون تانلند، محصول تازه وارد آمیکو آسنا که با توجه به ابعاد و ظاهر جذابش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و... که در بین تمامی این گزینهها، قد و قامت جک تی 8 چیزی شبیه به فوتون تانلند یعنی کمی کوتاهتر از آمیکو آسناست؛ اما چیزی که تی 8 را در بین رقبای غالبا چینی بازار ایرانش متمایز می‌کند، ظاهر بسیار جذاب و جدید این خودرو است که تا حدودی شبیه به تویوتا تاکوماست. هرچند که هنوز معلوم نیست این خودرو قرار است با چه قیمتی وارد بازار ایران شود و آیا ظاهر این خودرو قیمت در نظر گرفته‌شده توسط کرمان خودرو را توجیه می‌کند یا خیر!

تی 8 در بخش فنی
تی 8 یک پیک آپ دو کابین 5 نفره با شاسی مستقل است که با توجه به این نکته، می‌توان از آن انتظار مصارف خارج از جاده را نیز داشت. در بخش جلو از سیستم تعلیق مستقل به همراه طبقه‌ای دوگانه و فنر لول استفاده‌شده و در اکسل عقب این خودرو نیز شاهد تعلیق غیرمستقل با فنر تخت (شمش) هستیم. ترمزها در هر چهارچرخ دیسکی است و سایز تایر 265/60R18 برای این خودرو در نظر گرفته‌شده؛ ضمن این‌که این محصول به‌صورت تک و دو دیفرانسیل (بدون قفل دیفرانسیل) قابل سفارش خواهد بود که با توجه به زاویه حمله و فرار به ترتیب 30.9 و 23.3 درجه و فاصله 22 سانتیمتری از سطح زمین، به نظر می‌رسد که خرید نمونه دو دیفرانسیل آن توجیه بیشتری داشته باشد. در بخش قوای فنی هم این خودرو با سه نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی روی خط تولید JAC قرار دارد که دوتای آن‌ها دیزلی هستند؛ پس به‌احتمال بسیار زیاد، گزینه مدنظر کرمان خودرو همان تک نمونه بنزینی 4 سیلندر توربو که با کد HFC4GA3-4D شناخته می‌شود خواهد بود. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه توان 187 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متری است که با توجه به رسیدن موتور به حداکثر تورک (گشتاور) در دور 1800 الی 4000 بر دقیقه، این خودرو زور خوبی برای گذر از مسیرهای ناهموار خواهد داشت. ضمن این‌که در بین گزینه‌های مطرح‌شده در بند فوق، اگر تانلند دیزلی را کنار بگذاریم، این پیک آپ بیشترین میزان گشتاور را در بین همکلاسان بازار ایرانش ارائه می‌کند. هرچند که وزن خالص 1940 کیلوگرمی در نسخه دو دیفرانسیل و 1825 کیلومتر در نمونه تک دیفرانسیل، حتی باوجود گیربکس 6 سرعته دستی باز بخش قابل‌توجهی از زور خودرو را هدر خواهد داد.
تی 8 از حیث امکانات

این پیک آپ چینی در بخش ایمنی با امکاناتی مثل ترمز ABS به همراه EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش باد تایر TPMS، هشدار خروج از خطوط LDW، دو ایربگ در جلو، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه پارک و قابلیت ضبط ویدیو قابل سفارش خواهد بود. ضمن این‌که چراغ‌های زنون جلو، LED های روشنایی روز، کروز کنترل، سوئیچ هوشمند، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، سیستم صوتی با مانیتور و قابلیت اتصال به تلفن همراه و... نیز ازجمله امکانات رفاهی این خودرو خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو