فونیکسریمکسبهتام

رانندگان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی ایمنی سفرشان را تضمین کنند

عصر خودرو- جانشین فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رانندگان خودروهای عمومی و شخصی با احترام و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی و سلامت سفر خود را در تعطیلات تابستانی امسال تضمین کنند.

رانندگان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی ایمنی سفرشان را تضمین کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ عزیز آوازی اظهار داشت: رعایت نکردن مقررات توسط رانندگان موجب بروز حوادث متعدد شده بطوریکه تنها در شهریور سال گذشته با وقوع 108 فقره تصادف در راه‌های جنوبی سیستان و بلوچستان 56 نفر کشته و 244 نفر زخمی شدند.

    وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به افزایش آمار سفرهای تابستانی در شهریور انتظار می رود شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفر ایمن را برای خود و دیگران تضمین کنند.

    جانشین فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: فردی که رانندگی خودرو سفر را برعهده دارد باید بداند که حافظ جان خود و سرنشینان خودرو است و شرط مسافرت رفتن تنها رسیدن به مقصد با شتاب و بی احتیاطی نیست.

    وی بر بستن کمربند ایمنی تاکید کرد و افزود: بستن کمربند ایمنی از وارد شدن ضربه به سر و دیگر نواحی بدن و وارد آمدن صدمات مغزی، پارگی کبد و طحال و پرت شدن سرنشین یا راننده به خارج از اتومبیل و در نتیجه مرگ آنان جلوگیری می‌کند.

    آوازی بیان کرد: همچنین باتوجه به طولانی بودن فاصله شهرهای سیستان و بلوچستان با یکدیگر ضروری است رانندگان هر 2 ساعت به مدت 15 دقیقه در مکان‌های مناسب توقف و استراحت کنند تا از بروز حوادث ناشی از خستگی جلوگیری شود.

     سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو