فونیکسریمکسبهتام

وضعیت قرمز شرکت های خودروسازی در هند

عصر خودرو- آمارها حاکی است میزان تولید و فروش در بازار خودروی هند به بدترین وضع خود در ۱۸ سال گذشته رسیده و بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند در صورت تداوم ضعف این بازار، بالغ بر یک میلیون شغل در این کشور به مخاطره خواهد افتاد.

وضعیت قرمز شرکت های خودروسازی در هند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دو سال پیش بود که بازار خودروی هند به مرحله رشد و شکوفایی رسیده بود، به گونه‌ای که بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این کشور از خود نشان می‌دادند اما حالا آمارها حاکی‌است که بازار تولید و فروش خودروی هند به شدت در رکود فرو رفته است.

    بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو برآورد و اعلام کرده‌اند در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، بسیاری از مشاغل این صنعت در سال‌های آینده از بین خواهند رفت. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو در هند، میزان فروش خودروهای سواری در این کشور در ژوئیه 2019 میلادی با 31 درصد کاهش مواجه شده که بیشترین روند کاهشی در 18 سال گذشته به شمار می‌رود.

    کارشناسان و تحلیلگران بر اساس این آمار و گزارش‌ها که در وب‌سایت CNN نیز منتشر شده است، خاطرنشان کرده‌اند اینچنین سقوط بی‌سابقه‌ای آن هم تنها در عرض یک ماه، برای مدت بیش از 18 سال در این کشور رخ نداده بود. این در حالی است که هند همواره یکی از درخشان‌ترین و بهترین بازارهای تولید، فروش و عرضه خودرو برای شرکت‌های خودروسازی جهان محسوب می‌شد و خودروسازی این کشور روند رو به رشد و موفقیت‌آمیزی را در سال‌های اخیر برای خود به ثبت رسانده بود. به همین خاطر بسیاری از خودروسازان پرآوازه بین‌المللی همچون کیاموتورز و هیوندای کره جنوبی و همچنین بسیاری دیگر از شرکت‌های چینی همچون SAIC با صرف میلیاردها دلار سعی داشتند جای پای خود را در بازار هند محکم کنند و به این وسیله سودآوری و درآمدزایی را افزایش دهند.

    پیش از انتشار این اخبار مایوس‌کننده، پیش‌بینی شده بود که هند بتواند با سرعت بسیار بالایی از جایگاه کشورهای پیشگام در خودروسازی همچون آلمان و ژاپن نیز سبقت بگیرد و در جایگاه سوم جهان بایستد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو