فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۱۳ درصدی تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا

از انتقادات استقبال می‌کنیم

عصر خودرو- مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی گفت: متوسط تردد ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۳ درصد کاهش‌ یافته است.

کاهش ۱۳ درصدی تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس،‌ عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی درباره اجرای طرح ترافیکی جدید اظهارداشت: بعد از بررسی میلیون‌ها داده ترافیکی توسط همکاران ما در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اطمینان می‌توانم بگویم که متوسط تردد ساعتی ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای کاری تیر 98 نسبت به تیرماه 97،  حدود 13 درصدکاهش‌یافته است که این مقدار در متوسط تردد ساعتی اوج عصر در ورود به محدوده مذکور دارای کاهش 30 درصدی و بسیار قابل‌توجه است.

    وی با بیان این که اعداد مذکور با تلاش چندین تیم تحلیل داده‌های ترافیکی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به‌دست آمده است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که داده‌های تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا برای بررسی و اعتباریابی نتایج به‌دست‌آمده در اختیار تیم‌های کارشناسی قرار داده شود.

    وی تصریح کرد: در آنالیز پروژه‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ما با سه رویکرد تحلیل و بررسی مواجه هستیم که عبارت‌اند از (Micro) خُردنگر، (Meso) میان‌نگر و (Macro) کلان‌نگر که هر مدل از پروژه‌های مذکور، روند بررسی و متدولوژی مخصوص به خودش را داراست. در بررسی عملکرد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به علت اینکه این پروژه، کلان و ماکرو است، افراد باید پس از بررسی پارامترهایی مانند نرخ جریان، میانگین سرعت، تاخیر و ... و آنالیز کل شبکه و مبادی ورودی و خروجی که نیازمند بررسی میلیون‌ها داده تردد است، نظر کارشناسی قاطع دهند.

    سعیدیانفر تأکید کرد: من در تعجبم افرادی که ادعای کارشناس بودن در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دارند، چگونه رویکرد بررسی پروژه‌های کوچک و میکرو را در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا استفاده می‌کنند و مدعی افزایش حجم تردد در یک معبر خاص و تعمیم آن به کل محدوده کنترل آلودگی هوا هستند. برداشت شهودی در بررسی و اثرسنجی یک یا چند معبر در محدوده‌های دوگانه و تعمیم آن به کل محدوده کاملاً از لحاظ مهندسی و کارشناسی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بی‌معنی است.

    وی با بیان این که ادعای این افراد در مورد طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در بهترین حالت از روی عدم اطلاعات مهندسی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: مگر ما یک چهارراه یا تقاطع را اصلاح هندسی انجام داده‌ایم که با بررسی ترافیکی یک معبر، قبل و بعد از اصلاحات هندسی، بتوان نظر کارشناسی در مورد پروژه طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا بدهیم؟

    سعیدیانفر افزود: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک از هرگونه نقد سازنده و بر اساس تحلیل آمار و ارقام نه بر اساس مخالف‌خوانی مغرضانه یا بررسی یک معبر و تعمیم به‌کل محدوده‌های دوگانه، استقبال می‌کند.

    مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی گفت: در جایی عنوان‌شده است که مردم بسیار از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا ناراضی هستند. اولاً شاخص، معیار و نحوه بررسی این جمله از کجا نشات گرفته است؟ ثانیاً بنده به‌عنوان مدیر طرح‌های دوگانه و فردی که بیشترین مواجه حضوری و غیرحضوری با مردم در این موضوع را دارم با اطمینان عنوان می‌کنم که نارضایتی اندکی در مورد اجرای طرح کنترل آلودگی هوا وجود دارد که درصد آن در قبال بقیه سؤالات و مراجعات شهروندان بسیار پایین است و بیشترین سوال و ابهام در مورد نحوه استفاده از سامانه، تسهیلات ساکنین و غیره است که با اطلاع‌رسانی مستمر در حال پاسخگویی هستیم.

    وی تأکید کرد: همکاران بنده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک 24 ساعته پاسخگوی شهروندان به‌صورت حضوری و غیرحضوری هستند ولی متاسفانه بعضی از افراد در پشت در‌های بسته نشسته‌ و بیان می‌کنند که طرح کنترل آلودگی هوا بسترساز حجم انبوهی از اعتراضات و شکایت شده است.

    وی افزود: به اعتقاد من شهروندان فهیم تهرانی در پروژه کنترل آلودگی هوا مشارکت و همکاری بسیار عالی داشته‌اند و حتی اظهارنظرهای غیرعلمی و عوام‌پسند افراد معلوم‌الحال که به دنبال مخدوش کردن فضای روانی و موج‌سواری هستند نمی‌تواند مانع موفقیت اجرای طرح‌های دوگانه شود.

    سعیدیان‌فر بیان داشت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با آغوش باز از تمام انتقادها و نظرات علمی و کارشناسی در زمینه طرح‌های دوگانه استقبال کرده و قطعاً دست تیم‌های کارشناسی را به گرمی می‌فشارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو