فونیکسریمکسبهتام

حسینی‌کیا با انتقاد از گرانی قطعات خودرو و نارضایتی مشتریان خبر داد؛

انعقاد قرارداد ۴۸۵ میلیون یورویی میان قطعه‌سازان و خودروسازان برای داخلی‌سازی قطعات

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برای تعمیق داخلی‌سازی قراردادی بالغ بر ۴۸۵ میلیون یورو بین قطعه سازان و خودروسازان منعقد شد تا زمینه ساخت قطعات وادراتی در داخل فراهم شود.

انعقاد قرارداد ۴۸۵ میلیون یورویی میان قطعه‌سازان و خودروسازان برای داخلی‌سازی قطعات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس  درباره گرانی روغن موتور، گفت: از یک سو سازمان تعزیرات باید از گرانفروشی و فروش روغن‌های تقلبی در بازار جلوگیری کند و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه افزایش تولید و عرضه به بازار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها را فراهم کند.

    روغن موتورهای داخلی نباید با بهانه‌هایی مانند افزایش نرخ ارز قیمت محصولات خود را افزایش دهند چراکه مواد اولیه موردنیاز برای تولید روغن موتور از داخل تامین شده و متاثر از نرخ ارز نیست

    کیفیت روغن موتورهای ایرانی از همتایان خارجی بهتر است

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کیفیت روغن موتورهای ایرانی  در برخی موارد از همتایان خارجی بهتر است، افزود: تولیدکنندگان روغن موتورهای داخلی نباید با بهانه‌هایی مانند افزایش نرخ ارز قیمت محصولات خود را افزایش دهند چراکه مواد اولیه موردنیاز برای تولید روغن موتور از داخل تامین شده و متاثر از نرخ ارز نیست.

    بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش روزانه قیمت قطعات یدکی خودرو، تعمیق داخلی‌سازی است

    وی با انتقاد از افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو، اظهار کرد: در هر خودرو یک هزار و دویست قطعه به کار رفته که بخشی از آن وارداتی است و قیمت آنها در اثر نوسانات ارزی، تغییر می‌کند، بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش روزانه قیمت قطعات یدکی خودرو، تعمیق داخلی‌سازی است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل را راهکار مناسبی برای کاهش قیمت قطعات یدکی دانست و یادآور شد: در هفته نخست این نمایشگاه قراردادی بالغ بر 485 میلیون یورو بین قطعه سازان و خودروسازان به امضا رسید تا زمینه ساخت قطعات وادراتی در داخل فراهم شود.

    ظرفیت ساخت 147 قطعه وارداتی موردنیاز خودروسازان در وزارت دفاع

    این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: وزارت دفاع نیز برای تولید قطعات موردنیاز خودروسازان وارد میدان شده است چراکه این وزارتخانه ظرفیت ساخت 147 قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با تولید قطعات یدکی در داخل زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود چراکه عرضه به بازار افزایش پیدا کرده و دست دلالان برای سوداگری کوتاه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو