فونیکسریمکسبهتام

چرا لامبورگینی ایرانی به تولید نمی‌رسد؟

عصر خودرو- راه حل رونق تولید را در این است که از موسسات دانش بنیان و خودجوش همچون جهاددانشگاهی حمایت شود و همانطور که در دیدار اخیر رهبر انقلاب با ائمه جمعه سراسر کشور، ایشان از جهاددانشگاهی یاد کردند، یعنی اگر موسسات دانش بنیان طرحی، ابتکاری، پروژه ای و پیشنهادی داشتند به خاطر منفعت واردات خودمان آنها را طرد نکنیم، بلکه به آنها میدان بدهیم؛ چرا که جوانان خوبی که فکر خوب و وقت و جوانی خود را صرف خدمت به میهن اسلامی خود می کنند برای رونق تولید و کسب کار در کشور برنامه دارند.

چرا لامبورگینی ایرانی به تولید نمی‌رسد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، باقری امام جمعه اسالم با بیان این مطلب به ایسنا گفت: وقتی شرکت «لامبورگینی» ایتالیا که با سال ها تجربه و با استفاده از بهترین مهندسان و طراحان خودرو در جهان خودرو می سازد، به راحتی توسط جوانان ما در تبریز مهندسی معکوس می شود و «لامبورگینی ایرانی» ساخته می شود و وقتی جوان ما می تواند پهپاد آمریکایی را سالم شکار کند و آن را مهندسی معکوس کند، یقینا می تواند برای تولید هم برنامه های مفید و موثر بر پایه اقدامات علمی ارائه کند و این از دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی است.
    گفتنی است این‌طور که تیم سازنده لامبورگینی ایرانی پیشتر گفته بودند ، این خودرو با ٤,٧١ متر طول، ٢.٦۰ متر عرض و ١.١٤ متر ارتفاع، دقیقا هم‌اندازه مورسیه‌لاگو است، اما در سینه این خودرو به جای پیشرانه ٦.٥ لیتری V١٢ مورسیه‌لاگو، موتور ٣.٨ لیتری V٦ متعلق به هیوندای جنسیس کوپه قرار گرفته که ٣۰٦ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ٦ سرعته انتقال پیدا می‌کند. البته گفته شده که محفظه موتور خودرو طوری طراحی شده که امکان قرارگیری پیشرانه اصلی دوازده سیلندر در آن وجود دارد. این مورسیه‌لاگوی ایرانی با تکیه بر پیشرانه هیوندای اما می‌تواند به سرعت ٢٨۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بدنه این لامبورگینی از کامپوزیت ساخته و در آن از بهترین متریال روز دنیا استفاده شده است. همچنین در ساخت برخی از قطعات موتور و همین‌طور اسپویلر عقب، فیبر کربن هم به‌کار رفته است.
    مرادی سازنده این خودرو در زمان معرفی این خودرو گفته بود: درباره این که آیا برنامه‌ای برای تولید انبوه این لامبورگینی وجود دارد یا نه می‌گوید: «این موضوع بستگی به این دارد که سرمایه‌گذاری مناسبی پیدا کنیم یا نه. اگر سرمایه‌گذاری‌ای که مورد انتظار ماست انجام شود، می‌توانیم تا سالی ١٥۰ نمونه از آن را تولید کنیم.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو