فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت صنعت برای حفظ اشتغال صنایع خودروسازی تلاش کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با گرانی خودرو گفت:گرچه عواملی چون افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن قطعات و حضور دلالان در افزایش نرخ خودرو موثر است اما مهمترین عامل نقدینگی است.

وزارت صنعت برای حفظ اشتغال صنایع خودروسازی تلاش کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، فردین فرمند، بر برنامه ریزی برای جلوگیری از این اتفاقات تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد که باید در رویکرد خود تغییرات ایجاد کرده و بیشتر از گذشته به سمت تولید قطعات یدکی خودرو در داخل کشور گام برداریم تا به این طریق بتوانیم بخش اعظمی از مشکلاتی که در بخش خودروسازی با آن مواجه هستیم را مرتفع سازیم.

    وی افزود: در سطح بازار شاهدیم که نمایشگاه داران و دلالان ماشین خریداران عمده خودرو های صفر هستند که این باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار و افزایش قیمت ها به صورت غیر واقعی و حبابی شده است و این تفاوت قیمت بین بازار و قیمت واقعی خودرو و افزایش بی وقفه قیمت باعث تحریک مردم برای کسب درآمد سریع و بدون زحمت شده است. البته مردم هم توجیه شان این هست که با این وضعیت اقتصادی چطور بتوانند خودشان را سرپا نگه دارند. با این اوضاع پیش آمده متاسفانه از هر طرف موضوع به موضوع نگاه کنیم بازنده اصلی این بازی ها تنها اقتصاد ایران است.

    به گفته این مقام مسوول اینکه خودروسازان بخواهند خودروهای خود را درون انبارها دپو کنند به نظر نمی رسد که پایه محکم و درستی داشته باشد چرا که شاهدیم خودروسازان در حال تلاش برای تعدیل قیمت ها هستند و  با اقدام به فروش آزاد خودرو تحت پوشش فروش فوری سعی دارند حباب ایجاد شده در بازار خود را کوچک تر کنند. وزارت صنعت به صورت جدی صنایع خودروسازی و قطعه سازی را حمایت کند تا اشتغال کارکنان این شرکت ها در معرض خطر قرار نگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط