فونیکسریمکسبهتام

اقدام عجیب پلیس راهور تهران بزرگ با ممنوع کردن تردد دوچرخه در خطوط ویژه

صدور مجوز تردد برای افراد خاص

عصر خودرو- در حالی که این روز‌ها راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مجوز تردد در خطوط ویژه را برای افراد خاص صادر می‌کند، در اقدامی عجیب اعلام کرد که تردد دوچرخه در این خطوط ممنوع شده است.

اقدام عجیب پلیس راهور تهران بزرگ با ممنوع کردن تردد دوچرخه در خطوط ویژه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع شهروندان محترم تهرانی می‌رساند اخیرا خبری در فضای مجازی در خصوص موافقت پلیس راهور تهران بزرگ جهت تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه منتشر شده که ضمن تکذیب این خبر به آگاهی می‌رساند، راه‌اندازی خطوط ویژه به منظور سهولت در جابجایی مسافران گرامی با استفاده از حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات ویژه امدادی و انتظامی به شهروندان بوده و همچنان که در ابتدای این مسیرها، تابلوی ورود ممنوع به استثناء اتوبوس و وسایل نقلیه امدادی و انتظامی نصب شده، به استناد بند 49 ماده 1 آئین نامه راهنمایی و رانندگی خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه مجاز اختصاص یافته و تردد دوچرخه‌سواران در این مسیر ممنوع است؛ لذا از شهروندان فهیم تهرانی که از دوچرخه جهت جابجایی در سطح شهر استفاده می‌کنند، تقاضا می‌شود ضمن خودداری از ورود به خطوط ویژه، از مسیر‌های عمومی و مجاز استفاده کنند. همچنین جا دارد مدیریت شهری در خصوص نیاز به جای شهروندان در جهت استفاده از مسیر ویژه دوچرخه‌سواران در سطح معابر چاره اندیشی و اقدام کند.»

    این در حالی است که این روز‌ها راهنمایی و رانندگی برای تردد افراد خاص از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران گرفته تا معاونان وزرا و دیگر افراد دولتی مجوز تردد در خطوط ویژه صادر کرده است و آن‌ها آزادانه در این خطوط تردد می‌کنند.

    همین موضوع گلایه شهروندان تهرانی را در پی داشته است، بسیاری معتقدند که راهنمایی و رانندگی نباید برای اشخاص مجوز تردد صادر کند. محمد یکی از رانندگان تاکسی در این زمینه می‌گوید: نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران با رأی ما انتخاب شدند، ما رأی دادیم که برای بهتر شدن شرایط برای ما قانون گذاری کنند، نه اینکه با رای ما بروند مجوز تردد در خطوط ویژه بگیرند.

    یکی از رانندگان اتوبوس‌های بی آرتی که در خط راه آهن – تجریش فعالیت می‌کند می‌گوید: شرایط طوری شده که بیشتر از اتوبوس خودرو‌های دارای مجوز در خطوط ویژه رفت و آمد دارند. بعضی جا‌ها در ترافیکی که این خودرو‌ها ایجاد کردند می‌افتیم. چند وقتی بود که خودرو‌های پلاک آبی (دیپلمات) هم زیاد شده بودند که شنیدیم پلیس تردد آن‌ها را ممنوع کرده است.

    نکته جالب اینجاست که مطابق قانونی که در تمامی کشور‌های پیشرفته دنیا اجرا می‌شود، حتی تردد خودرو‌های آمبولانس و امدادی خارج از ماموریت در خطوط ویژه ممنوع است و آن‌ها نمی‌توانند برای تردد‌های غیرضروری خود از این خطوط استفاده کنند، اما این روز‌ها خودر‌های امدادی و انتظامی در تهران حتی در خارج از ماموریت نیز از خطوط ویژه تردد می‌کنند.

    در این همین زمینه سرهنگ موسوی جانشین معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعمال محدودیت تردد برای دوچرخه‌ها به علت افزایش تصادفاتی است که یک طرف آن‌ها دوچرخه سواران هستند.

    او با اشاره به تردد دوچرخه سواران در خطوط ویژه طی روز‌های گذشته گفت: در حال انجام مقدمات این موضوع بودیم تا ببینیم امکان تردد دوچرخه سواران در خطوط ویژه وجود دارد یا خیر که با مشاهده میزان تصادفات تصمیم گرفتیم ترد دوچرخه‌ها ممنوع شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو