فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایساکو خبرداد:

تامین ۷۷ درصد از قطعات خودرو در داخل کشور

عصر خودرو: مدیرعامل شرکت ایساکو (شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو) گفت: ۷۷ درصد از قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو از طریق قطعه سازان داخلی تامین می شود.

تامین ۷۷ درصد از قطعات خودرو در داخل کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱:۵۳

    به گزارش « عصر خودرو»، بهزاد ظهیری با اشاره به کاهش 7 درصدی قطعات وارداتی از کل قطعات در سال گذشته افزود: هم اکنون 30 درصد از قطعات یدکی مورد نیاز شبکه های خدمات پس از فروش ایران خودرو از خارج تامین می شود که به 23 درصد کاهش خواهد یافت.


    وی با بیان اینکه موجودی قطعات در شبکه 45 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه ایساکو رکورد فروش در حدود 35 سال اخیر را خواهد شکست که نشان می دهد محدودیتی در عرضه و فروش نداشتیم و موجودی مطمئنی را داریم که اطمینان خاطر برای مشتریان است.


    وی با هشدار به کسانی که قصد دارند بازار قطعات خودرو را آشفته کنند، افزود: ایساکو به عنوان بزرگترین مجموعه تامین کننده قطعات خودرو در کشور با تقویت تامین داخل و برنامه ریزی برای تامین های جایگزین و بی اثر کردن تحریم ها و برنامه هایی که به این منظور دارد نه تنها اجازه چنین کاری را نخواهد داد بلکه لوازم یدکی مورد نیاز بازار را با کیفیت و قیمت مناسب تامین می کند.


    مدیرعامل شرکت ایساکو با تاکید بر اینکه هیچگونه نگرانی از بابت تامین قطعه وجود ندارد گفت: روند تامین قطعات روندی روبه رشد و اطمینان بخش است و با توجه به توان داخلی و امکان جایگزین کردن شرکای خارجی، مشکلی از نظر تامین قطعات وارداتی وجود ندارد.


    وی افزود: شرکت پژو به عنوان بزرگترین شریک خارجی ایران خودرو تاکنون رسما اعلام قطع همکاری نکرده است اما اگر رابطه قطع شود ما هیچگونه محدودیتی برای جایگزین کردن شریک خارجی برای خدمات پس از فروش نخواهیم داشت.


    ظهیری در این حال به موضوع اختلال در بازار لوازم یدکی در اواخر سال 90 اشاره کرد و افزود: از اواخر سال 90 تحرکاتی با هدف ایجاد التهاب در سطح بازار گزارش شد و ایساکو با مدیریت عرضه و فروش قطعات در دو ماه اخر سال گذشته امکان خرید و احتکار و کنترل بازار را از سودجویان در ابتدای سال 91 گرفت.



    کرمان موتوراکستریم