فونیکسریمکسبهتام

بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو تلفات تصادفات را کاهش می‌دهد

عصر خودرو- اکثر راننده ها از کمربند ایمنی استفاده می کنند اما بسیاری از سرنشینان بویژه در صندلی عقب خودرو هنوز از این امکان استفاده نمی کنند در حالیکه بهره گیری آنها از کمربند ایمنی نقش مهمی در کاهش تلفات تصادفات رانندگی بخصوص در جاده های برون شهری دارد.

بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو تلفات تصادفات را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده پلیس راه انتظامی استان کردستان اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه 49 درصد تصادفات برون شهری در جاده های استان کردستان به علت واژگونی است، بستن کمربند اینمی توسط سرنشینان بویژه سرنشینان عقب خودرو موجب کاهش جدی مرگ و میر و تلفات جرحی اینگونه تصادفات می شود.

    سرهنگ حمید عبدالملکی اضافه کرد:‌ بر اساس ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو اجباری است و عدم اجرای آن 600 هزار ریال جریمه برای متخلفان در پی دارد.

    وی افزود: بر اساس آمار دریافتی از پزشکی قانونی 41 درصد مرگ بر اثر تصادف در جاده های استان مربوط به راننده و 42 درصد هم مربوط به سرنشینان بوده است که نشان می دهد سرنشینان هم به میزان بالایی در معرض خطر هستند که با بستن کمربند ایمنی این آمار کاهش خواهد یافت.

    براساس اعلام پزشکی قانونی استان کردستان در بهار امسال 69 نفر بر اثر تصادف رانندگی در معابر برون شهری و درون شهری این استان جان خود را از دست دادند در حالیکه تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در تمام معابر درون و برون شهری استان در بهار سال گذشته 89 نفر بود که اینک شاهد کاهش 22.5 رصدی آن در سال جاری هستیم.

    در این مدت 10 نفر در بهار امسال در معابر درون شهری، 46 نفر در جاده‌های برون شهری و 13 نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست دادند حال آنکه در بهار سال گذشته هشت نفر در معابر درون شهری، 78 نفر در جاده‌های برون شهری و سه نفر در جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده بودند.  

    طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣۰٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣۰۰ کیلومتر راه فرعی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو