فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی کمیسیون عمران:

عوارض بالای ۱۰ هزار تومان برای آزادراه تهران- شمال قابل پذیرش نیست

عصر خودرو- صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به تعیین عوارض ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی تردد از آزادراه تهران - شمال گفت: دولت و پیمانکار باید در هزینه‌های ساخت بازنگری کرده و با ارائه مشوق‌هایی نظیر املاک و تجاری سازی جبران لازم را داشته باشند.

عوارض بالای ۱۰ هزار تومان برای آزادراه تهران- شمال قابل پذیرش نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از انتخاب،  سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به تعیین عوارض 30 تا 50 هزار تومانی تردد از آزادراه تهران - شمال گفت: دولت و پیمانکار باید در هزینه‌های ساخت بازنگری کرده و با ارائه مشوق‌هایی نظیر املاک و تجاری سازی جبران لازم را داشته باشند.

    صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعلام عوارض 30 تا 50 هزار تومانی برای عبور از بزرگراه تهران - شمال گفت: هزینه تمام شده بزرگراه تهران - شمال براساس جغرافیایی و توپوگرافی بالاست که کسی در این باره شکی ندارد، اما برنامه‌ریزی‌های نامنظمی که در طول بیش از بیست سال گذشته در احداث بزرگراه تهران - شمال وجود داشته منجر به طولانی شدن عملیات عمرانی این بزرگراه شده است.

    وی افزود: پیمانکاران چینی روزگاری در کارگاه عملیاتی بزرگراه تهران - شمال فعال بودند، و بعد از آن عملیات احداث این بزرگراه به بنیاد مستضعفان که آن هم به صورت مشارکتی 50-50 بوده است داده شد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در استفاده از کاربری‌های املاک اطراف آزادراه تهران - شمال تجدیدنظر کرد، ضمن اینکه می‌توان با بررسی‌های مجدد کارشناسی و اقتصادی در مورد املاک اطراف این بزرگراه و بهره‌مندی از کاربری‌های انتفاعی و تجاری، بخشی از این هزینه‌ها را جبران کرد تا عوارض دریافتی از مردمی که از این بزرگراه عبور می‌کنند کمتر شود.

    بدری خاطرنشان کرد: باید با طراحی و مهندسی ارزش استفاده از کاربری‌های آزادراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان محقق شود تا منجر به کاهش عوارض دریافتی از سوی مردم شود.

    وی تأکید کرد: مردم توان پرداخت عوارض بالای 10 هزار تومان را ندارند و باید با بازنگری‌های اساسی در نرخ عوارض این بزرگراه شرایط را برای مردم تسهیل کرد.

    بدری گفت: دولت می‌تواند با اعطای برخی امتیازات به بنیاد مستضعفان در املاک از بابت جبران هزینه و درآمدهای احتمالی در این باره، قیمت عوارض بزرگراهی این مسیر را کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط