فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»،

جزییات همکاری ساپکو با ۱۷ سازنده داخلی در قالب قرارداد ۴۲۰ میلیارد تومانی

عصر خودرو- در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل ساپکو به‌عنوان زنجیره تأمین ایران‌خودرو ۱۷ قرارداد به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان با ۱۷ سازنده داخلی منعقد کرد که بر اساس این قراردادها در نهایت تا دی‌ماه قطعات موردنیاز خودروسازان داخلی سازی خواهد شد.

جزییات همکاری ساپکو با ۱۷ سازنده داخلی در قالب قرارداد ۴۲۰ میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  نگاهی به فهرست قراردادهای منعقدشده نشان می‌دهد که بیشترین رقم قرارداد متعلق به تولید مجموعه توربو شارژ بوده به‌طوری‌که شرکت پشتیبان پروازپارس تولیدکننده این قطعه در قراردادی به ارزش 20 هزار میلیارد ریال مانع از ارزبری 7.9 میلیون یورویی یک سال پس از تولید انبوه که آذرماه خواهد بود، می‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون این قطعه 288 یورو ارزبری دارد
    در همین حال شرکت سیال نیرو تولیدکننده شیر هیدرولیک فرمآن‌که در حال حاضر 28 یورو ارزبری دارد در قراردادی به ارزش 312 میلیارد ریال مانع از خروج 12.6 میلیون یورو یک سال پس از تاریخ انعقاد می‌شود که در دی‌ماه به تولید انبوه خواهد رسید.
    پویان صنعت نهاد، تولیدکننده توپی بلبرینگ چرخ عقب 405 نیز در قراردادی به ارزش 318 میلیارد ریال از مردادماه امسال اقدام به تولید این قطعه که ارزبری 22 یورویی داشته خواهد کرد که با این قرارداد یک سال پس از تولید شاهد کاهش ارزبری 15 میلیون یورویی خواهیم بود.
    صدر صنعت پایدار تولیدکننده شلنگ آب رادیاتور TU5 و TU3  نیز دیگر قراردادی بود که ساپکو با قطعه سازان داخلی منعقد کرد. بر اساس این قرارداد که با تولید آن شاهد کاهش ارزبری 7یورو از تاریخ تولید انبوه بعد از انعقاد خواهیم بود، 1.6 میلیون یورو کاهش ارزبری برای یک سال تولید محقق خواهد شد . این قرارداد که در شهریورماه به تولید انبوه می‌رسد ارزشی معادل 69.2 میلیارد ریال دارد.
    شرکت راستی کار تولیدکننده مالتی مدیا 207 در حال حاضر 221 یورو ارزبری دارد که با انعقاد قراردادی به ارزش 702 میلیارد ریال با قطعه سازان داخلی تولید انبوه این قطعه در تیرماه انجام‌شده که بر اساس این قرارداد 35 یورو کاهش ارزبری حاصل خواهد شد ضمن آن‌که ارزبری ناشی از یک سال تولید انبوه نیز 1.4 میلیون یورو خواهد بود.
    پرتو تاب تولیدکننده کویل موتور TU5 از دیگر قراردادهای منعقدشده ساپکو بود. ارزش این قرارداد 704 میلیارد ریال است و ارزبری این قطعه 23 یورو بوده که از تاریخ تولید انبوه که پس‌ازآنعقاد قرارداد آغازشده، شاهد کاهش ارزبری 5 یورویی خواهد بود و پیش‌بینی‌شده از شهریورماه که تولید انبوه این قطعه آغاز می‌شود تا یک سال پس از تولید 0.7 میلیون یورو از ارزبری کاسته خواهد شد.
    شرکت پیوند قطعات آرین تولیدکننده واشر سرسیلندر  TU3 و TU5 نیز در قرارداد 13 میلیارد ریالی به ترتیب از ارزبری 0.1 و 0.3  میلیون یورویی جلوگیری خواهد بود تولید انبوه این قطعات نیز در آبان ماه و مردادماه آغاز خواهد شد این در حالی است که این قطعات ارزبری 5 یورویی داشته است.
    افشانه خنک‌کننده پیستون TU5 و EF7 که پیش‌ازاین ارزبری 3 یورویی داشته در قراردادی میان ره آفرین مطلوب و ساپکو در قراردادی به ارزش 114 میلیارد تومان از شهریورماه وارد فاز تولیدی می‌شود که با این روند شاهد کاهش ارزبری 0.4 میلیون یورویی پس از یک سال از آغاز تولید انبوه خواهیم بود.
    یدکی نوید  تولیدکننده سیت سوپاپ  TU3 و TU5 و گایدسوپاپ EF7 نیز درمجموع قراردادی به ارزش 18.6 میلیارد ریال با ساپکو باهدف داخلی سازی این قطعات منعقد کرد. ارزبری هرکدام از این قطعات به ترتیب 7، 4 و یک یورو بوده که پیش‌بینی می‌شود از تاریخ تولید انبوه بعد از انعقاد قرارداد که مرداد و شهریورماه خواهد بود شاهد کاهش ارزبری 0.5، 0.1  و 0.1  میلیون یورویی پس از یک سال از تولید انبوه خواهیم بود.
    از دیگر قراردادهای ساپکو می‌توان به مارلیک سان تولیدکننده میل‌سوپاپ توربو شارژ دود و هوا EF7 اشاره کرد . این قطعه که 32 یورو ارزبری دارد در شهریورماه به تولید انبوه خواهد رسید و از تاریخ تولید انبوه بعد از انعقاد قراردادی به ارزش  45 میلیارد ریال 0.9 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
    گردون تولیدکننده جک گازی در اتاق بار نیز از دیگر قطعاتی بود که ساپکو باهدف داخلی سازی آن اقدام به عقد قراردادی به ارزش 25 میلیارد ریال کرد. این قطعه که 4 یورو ارزبری دارد در مردادماه به تولید انبوه خواهد رسید که پس‌ازآن شاهد کاهش ارزبری 0.9 میلیون یورویی خواهیم بود.
    تولید سنسور TMAP موتور EF7 از سوی شرکت آذر حسگر نوین نیز از دیگر قراردادهای منعقدشده در میز تخصصی تعمیق ساخت داخل بود این قطعه 5 یورو ارزبری داشته که در قراردادی به ارزش 445 میلیارد ریال از آبان ماه به تولید انبوه خواهد رسید که بر این اساس 0.5 میلیون یورو کاهش ارزبری اتفاق خواهد افتاد.

    سنسور اکسیژن موتور TU5 که 16یورو ارزبری دارد نیز در قراردادی به ارزش 84 میلیارد ریال میان ساپکو با صاایران داخلی سازی خواهد شد که پس از یک سال تولید که از تیرماه آغازشده، 0.5 میلیون یورو از میزان ارزبری کاسته خواهد شد.
    قطعات خودرو کاظمی تولیدکننده محافظ حرارتی امباس نیز از دیگر قراردادهایی بود که با ارزش 2.5 میلیارد ریالی داخلی سازی خواهد شد. این قطعه پیش‌ازاین 3 یورو ارزبری داشته که با این حساب پس از یک سال از تولید که از آذرماه آغاز می‌شود، 0.3 میلیون یورو از ارزبری آن کاسته خواهد شد.
    شرکت قالب‌های  پیشرفته تولیدکننده نوار فلزی داخل لاستیک دور درب نیز در قراردادی به ارزش 26.5 میلیارد ریال پس از یک سال از تولید کاهش 1.5 میلیون یورو ارزبری خواهد داشت. تولید این قطعه از آذرماه وارد  فاز تولید انبوه خواهد شد.
    بلنک با جوش لیزر TWB قطعه‌ای با 7 یورو ارزبری در قراردادی میان رهداد خودرو با ساپکو به ارزش 95 میلیارد ریال منجر به کاهش 0.7 میلیون یورویی ارزبری خواهد شد تولید انبوه این قطعه از آذرماه آغاز می‌شود.
    ایمن خودرو شرق تولیدکننده کپسول انفجاری MGG کمربند ایمنی نیز آخرین قرارداد منعقدشده با ساپکو باهدف داخلی سازی بود. این قطعه 4 یورویی در قراردادی به ارزش 75 میلیارد ریال از 0.7 میلیون یورو ارزبری از یک سال پس از تولید جلوگیری خواهد کرد. تولید این قطعه از دی‌ماه آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط