فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «عصرخودرو» عنوان کرد:

خصوصی‌سازی صنعت خودرو تأثیر زیادی بر کیفیت خودروها دارد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه شرایط برای واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی واقعی وجود دارد، گفت: نه‌تنها در صنعت خودرو بلکه سایر صنایع مدیران میانی هستند که در مسیر خصوصی‌سازی مانع از واگذاری این صنعت به بخش خصوصی می‌شوند.

خصوصی‌سازی صنعت خودرو تأثیر زیادی بر کیفیت خودروها دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شرایط برای واگذاری  صنعت خودرو به بخش خصوصی واقعی وجود دارد، گفت: تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی است و امیدواریم این صنعت در آینده نزدیک واگذار شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت صنعت خودرو باید به‌دوراز رانت و در فضای کاملاً شفاف به اهلش واگذار شود تا شاهد حل مشکلات و تنگناهای این صنعت  بود.
    وی تصریح کرد: اگر خصوصی‌سازی صنعت خودرو، به معنای واقعی انجام شود شاهد  فضای رقابتی خواهیم بود که این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی  در ارتقاء کیفیت خودروها داشته باشد.
    گرمابی به نمونه‌های موفق در بخش خصوص در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر، علیرغم آنکه در خصوصی‌سازی به‌درستی عمل‌نکرده‌ایم و با چالش مواجه هستیم اما شاهد نمونه‌های موفقی در بخش خصوصی در صنعت خودرو کشور بوده‌ایم.
    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس اظهار کرد: اگر بخش خصوصی بتواند با خودروسازان مطرح دنیا جوینت شود  به‌طور یقین هم نیاز داخل با خودروهای باکیفیت تأمین و هم هاب خوبی برای صادرات به سایر کشورها خواهد شد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه خصوصی‌سازی راه‌حلی است که نیازمند ایجاد بسترها است، افزود: مشکل قانونی برای واگذاری صنعت خودرو کشور به بخش خصوصی  وجود ندارد اما تجربه نشان داده است نه‌تنها در صنعت خودرو بلکه در صنایع دیگر مدیران میانی هستند که در مسیر خصوصی‌سازی موانعی را ایجاد می‌کنند.
    وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم مدیران در سطح بالا برنامه‌ریزی و قصد واگذاری این صنعت به بخش خصوصی را دارند اما مدیران میانی با دخالت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها مانع از انجام این واگذاری می‌شوند.
    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تأکید کرد : امیدواریم وزارت صمت با جدیت بیشتر اقدام به واگذاری صنعت خودرو کشور به بخش خصوصی واقعی کند چراکه خصوصی‌سازی صنعت خودرو به‌طور یقین  در ایجاد تحول در صنعت خودرو مؤثر خواهد بود. در حال حاضر صنعت خودرو با توجه به فضای کشور و حجم اشتغالی که دارد یک صنعت استراتژیک بوده و حساسیت بسیار زیادی پیداکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو