فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو :

ساخت پژو ۳۰۱، اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است

عصر خودرو- دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: این پروژه از نظر تکنیکی خاصیت‌های مهمی دارد و نخستین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است. نوع پیگیری این پروژه خاص بود و جلسات مختلفی در خصوص ساخت برگزار شد.

ساخت پژو ۳۰۱، اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، مازیار بیگلو گفت:تا به حال پروژه‌ای با این سطح طراحی و شفافیت نداشتیم. ما در سخت‌ترین زمان کار ساخت را شروع کردیم ولی با این انرژی که ایران خودرو داشت به نتیجه رسیدیم. در سخت‌ترین زمان وفادارترین قطعه سازان باقی ماندند. برای نخستین بار است که خودرویی را بدون دخالت خارجی‌ها تولید می‌کنیم. افتخار می‌کنیم که ما احتیاجی به شرکت‌های خارجی نداریم.

    وی ادامه داد: این تحریم‌ها آنچنان موثر نبودند و توانستیم آنها را دور بزنیم. نتیجه این شد که خودمان توانستیم خودرو را تولید کنیم. آنقدری که ما از تحریم‌های داخلی صدمه خوردیم تحریم‌های خارجی تاثیر نداشتند. وابستگی ارزی به دلیل عدم همکاری صنایع زیرساختی است. صنعت خودرو و قطعه نقطه اتصال 60 بخش خدماتی و تولیدی است.

    وی در پایان گفت: تولید فولاد و مواد اولیه هنوز قادر به تامین ما نیستند. باید بخش‌های خدماتی خود را ارتقا دهند تا از صنعت سنتی خارج شویم‌. بسیاری از مواد را علاقه نداریم وارد کنیم ولی جای تاسف دارد که ساده‌ترین پلیمر صنعت خودروسازی را تولید نمی‌کند. دست مساعدت را به سمت وزارت صمت دراز می‌کنم و ما احتیاج به بقیه شرکت‌ها برای تولید داریم. پروژه 301 آغازی بود و نشان می‌دهد که می‌توانیم پروژه‌های بزرگ تری انجام دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط