فونیکسریمکسبهتام

روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از غرب وارد تهران می شوند

عصر خودرو- شهردار تهران با بیان اینکه غرب تهران فوق‌العاده پر تراکم است، گفت: روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده وارد تهران می‌شوند.

روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از غرب وارد تهران می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی در مناطق 21 و 22 و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران گفت: تهران در امتداد 7 رود دره شکل گرفته است و سالیان سال این رودها در امتداد شهر ادامه داشته است.

    حناچی ادامه داد: این رودها بعد از عبور از منطقه به حوض سلطان سرریز می‌شده‌اند و با هر تغییر باید تبعات آن را بسنجیم و برایش فکری کنیم.

    وی گفت: یکی از رودخانه‌های وحشی که در مواقع بارش زیاد دبی بالایی دارد رودخانه وردآورد است که برای مهار این رودخانه حدود 840 میلیارد تومان نیاز است.

    شهردار تهران افزود: تونل فعلی با طول 4 کیلومتر حدود 200 میلیارد تومان برای تهران هزینه خواهد داشت و خوشبختانه شورای شهر تهران بودجه این پروژه را تصویب کرده است.

    حناچی خاطرنشان کرد: رودخانه یعنی خانه آب و کسی که خانه آب را خراب کند آب هم خانه‌اش را خراب می کند و از این رو باید هر کجا خانه آب را خراب کردیم تمهیدات ویژه‌ای برسیم.

    وی گفت: غرب تهران فوق‌العاده پر تراکم است و روزانه 400 هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیادی از کسانی که برای اشتغال به تهران می‌آیند از این محدوده می‌آیند.

    شهردار تهران ادامه داد: ادامه حکیم و اتصالش به شریان‌های حرکتی تهران یکی از این طرح‌ها بوده است و پروژه‌های دیگری هم در دست احداث قرار دارد.

    حناچی افزود: طرح امروز هم بخشی از ستون فقرات جمع آوری آبهای سطحی محدوده وردآورد است و تشکر می‌کنم از همکاران و دوستانم در قرارگاه خاتم که کنار ما ایستاده‌اند.

    وی افزود یکی از سیاست‌های کلانشهر تهران این است که به تناسب افزایش ساخت و سازها موضوع توسعه حمل و نقل را مد نظر قرار دهیم.

    حناچی گفت: موضوع بازچرخانی آب‌ها هم موضوع مهمی است که باید به این نکته به شدت توجه کرد و حتما چنین اقدامی را مدنظر قرار خواهیم داد.

    شهردار تهران افزود: اگر این اقدام را نکنیم حتما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و باید با ایجاد تصفیه خانه‌های محلی این اقدام را انجام داد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو