فونیکسریمکسبهتام

تسلا کاروان هم می‌سازد؟

عصر خودرو- تسلا یک از برندهای مطرح خودروسازی نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا است که به واسطه تولیدات محصولات برقی توانسته شهرت زیادی پیدا کند. احتمال دارد که یک کاروان فوق‌العاده و تمام‌الکتریک نیز توسط تسلا در آینده ساخته شود.

تسلا کاروان هم می‌سازد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،  امروزه در بسیاری از کشورها، خانواده‌هایی مختلفی که تمایل زیادی به سفر کردن دارند به سمت خرید کاروان‌ها می‌روند. این نوع خودروها می‌تواند برای سفر و اقامت‌ کاملا مناسب باشد اما جای نمونه‌های برقی به شدت در این میان خالی است. ایلان ماسک درباره کامیون تسلا که semi نام دارد در نمایشگاه لس‌آنجلس صحبت کرد و این صحبت‌ها همگان را متعجب کرد. یکی از نکات مهم در خصوص شتاب صفر تا صد آن بود که در کمتر از 5 ثانیه انجام می‌شود

    به نظر می‌رسد که اگر تسلا یک کاروان برپایه همین محصول تولید کند می‌تواند یکی از تولیدات موفق این برند باشد. تسلا پلترمی عالی دارد که semi‌ روی آن سوار شده است و این ایده بسیار عالی است که اگر از آن برای کاروان نیز استفاده کند. مدل Semi سال گذشته رونمایی شد و می‌تواند جایگزین بسیاری از کامیون‌های دیزلی باشد و تاثیر به سزایی در کاهش آلایندگی خواهد گذاشت. با توجه به این که کامیون‌ها برای حمل بارهای سنگین استفاده می‌شوند پیشرانه برقی آن به حدی قدرت دارد تا حتی بتواند یک خانه کوچک را نیز با خود حمل کند.

    بد نیست که نیم نگاهی به مشخصات فنی داشته باشیم و لازم به ذکر است که مدل semi می‌تواند تا 80 هزار پوند بار را با خود جا به جا کند.  این کامیون با توجه به این که از پیشرانه برقی بهره می‌برد با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی در حدود 500 مایل را طی کند. این مسافت هرچند که برای یک کامیون می‌تواند کافی باشد اما در صورتی که برای یک کاروان در نظر گرفته شود با وجود این که وزن آن کمتر است شرایط بسیار ایده‌آلی را ایجاد خواهد کرد.

    تسلا قیمت کامیون ذکر شده را بین 150 الی 180 هزار دلار اعلام کرده است که این تفاوت به سایز باتری‌ها استفاده شده بستگی دارد. این ارقام برای دنیای کاروان‌ها نیز می‌تواند قابل قبول باشد هر چند که بسیاری از کاروان‌ها در حال حاضر با رقمی بیش از این اعداد به فروش می‌رسند. با این وجود حتی تسلا می‌تواند رقمی در حدود 200 هزار دلار را اعلام کند و همچنان فضی رقابتی ر در اختیار داشته باشد.

    هنوز در خصوص ساخت کاروان توسط تسلا خبرهای قطعی وجود ندارد. این نکته را نیز باید گفت که تسلا باید یه سری تغییرات بر روی مدل کامیون بدهد تا بتواند آن را تبدیل به کاروان کند. البته اگر این برند آمریکایی اقدام به ساخت چنین محصولی کند می‌تواند تحولی جدید در ساخت کاروان‌ها داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو