فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۹ درصدی سرقت خرد در پایتخت

عصر خودرو- رئیس پلیس پایتخت گفت: امسال شاهد افزایش ۹ درصدی سرقت خرد در قطعات و لوازم خودرو و تلفن همراه هستیم.

افزایش ۹ درصدی سرقت خرد در پایتخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در همایش در حاشیه همایش مشترک پلیس با دستگاه قضائی به منظور هم اندیشی برای کاهش سرقت در تهران اظهار داشت: استان تهران در سال 97 در جایگاه 31 در امر سرقت بود اما در جرایم خرد پلیس شاهد افزایش سرقت است.

    وی گفت: هرچند تهران در رده‌های آخر سرقت قرار دارد اما این امر راضی کننده نیست و پلیس برای از بین بردن کامل آن به ویژه سرقت خرد تلاش می‌کند.

    رئیس پلیس پایتخت افزود: قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت متشکل از پلیس و دستگاه قضائی شکل امروز شکل خواهد گرفت و بحث تحت تعقیب قرار دادن مجرمان فراری در دستور کار مقام قضائی قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح‌های ویژه ضربتی به ویژه در مناطق آلوده جز اولویت‌های برنامه‌های پلیس و دستگاه قضائی است.

    رحیمی با اشاره به مجازات سارقان گفت: یکی از موضوعاتی که پیگیری خواهد شد مجازات برای سارقانی است که تکرار جرم دارد سوابق قبلی به سابقه فعلی آنان اضافه خواهد شد.

    وی گفت: در این راستا بحث تقویت کلانتری‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد و مطلع شدن واحدهای مسئول به ویژه برای برقراری ضوابط ایمنی و برقراری ارتباط الکترونیکی بین پلیس و دستگاه قضائی، کلانتری‌ها و پلیس تخصصی به ویژه آگاهی در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

    رحیمی اضافه کرد: با معتادان و خرده فروشان که حدود 70 درصد آنها در جرم سرقت هم دست دارند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

    وی گفت: همچنین انتظام بخشی در سطح شهر تهران صورت خواهد گرفت تا کسانی که دست فروش هستند و اموال سرقتی را بعداً در لابلای کالای خود می‌فروشند در دستور کار این همایش قرار گیرد از این رو باید مجهز شدن تمام مراکز تجاری در دوربین‌ها به خصوص بانک‌ها در دستور کار قرار دارد.

    وی خاطر نشان کرد: همچنین بحث تکمیل کردن روشنایی خیابان‌ها و کنترل مجرمان در دستور کار پلیس قرار دارد و این یک پکیج بسیار گسترده است.

    رئیس پلیس پایتخت گفت: زمان، مکان، نوع و شیوه سرقت همواره ارزیابی تحلیل و بررسی می‌شود و براساس آن کنترل مجرمان پلیس قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو