فونیکسریمکسبهتام

تمام خودروهای تولید داخل تا آذرماه استاندارد یورو ۴ می شوند

عصرخودرو: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا ،‌ تمام خودروهای تولید داخل تا پایان آذرماه امسال دارای استاندارد یورو ۴ می شوند.

تمام خودروهای تولید داخل تا آذرماه استاندارد یورو ۴ می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، علی محمد شاعری در گفت وگویی افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در چند ماه گذشته به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است که بر اساس ان 15 وزارتخانه و پنج سازمان عهده دار مسوولیت اجرای مفاد آن هستند.



    وی اظهارداشت: این طرح با هدف کاهش آلودگی در هشت کلان شهر تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان تهیه و ابلاغ شده است که وزارتخانه هایی همچون کشور ، صنعت ، معدن و تجارت ، نیرو ، نفت ، جهاد کشاورزی و صنایع خودروسازی موظف به اجرای آن هستند.



    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اولین و مهمترین گام در این طرح استاندارد یورو 4 برای خودروها ، یورو 3 برای موتورسیکلت ها و یورو 5 برای خودروهای وارداتی است که این بند به کارخانه های خودرو ساز ابلاغ شده است و آنان موظف هستند تا پایان آذرماه خودروهایی با استاندارد یورو 4 تولید کنند و خودروهای وادراتی باید دارای استاندارد یورو 5 باشد.



    شاعری گفت: تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 از پنج درصد آغاز شده است و تا آخر آذرماه به 100 درصد خواهد رسید.
    کرمان موتوراکستریم