فونیکسریمکسبهتام

وجود دو پلت‌فرم ایرانی «قربان» و «غدیر»

عصرخودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره آخرین وضعیت پلت فرم ملی نیز گفت: ما مسوول تولید پلت فرم ملی نیستیم. چون خودروسازها خصوصی شده‌اند، اما امروز دو پلت فرم \\"قربان\\" و \\"غدیر\\" را در اختیار داریم.

وجود دو پلت‌فرم ایرانی «قربان» و «غدیر»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو به نقل از ایسنا، مجید هدایت امروز با بیان این که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در 110 طرح 4838 میلیارد تومان و در پنج طرح نوسازی 85 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد، افزود: دو طرح کلی با 74 پروژه زیرمجموعه برای توسعه دانش فنی تعریف شده که 53 میلیارد تومان در آن هزینه خواهد شد. همچنین دو پروژه بزرگ و پیمانکاری که مدیریت آن برعهده سازمان است، با 13 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره آخرین وضعیت پلت فرم ملی نیز گفت: ما مسوول تولید پلت فرم ملی نیستیم. چون خودروسازها خصوصی شده اند، اما امروز دو پلت فرم \\\\\\\\"قربان\\\\\\\\" و \\\\\\\\"غدیر\\\\\\\\" را در اختیار داریم.

    وی با بیان این که 300 میلیارد تومان برای این موضوع سرمایه گذاری شده است، گفت: ما سهم 90 میلیارد تومانی خودمان را قبول کرده ایم، اما به ضرورت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در این زمینه هم اشاره کرده ایم که امیدواریم به آن توجه شود.

    به گفته او، تلاش خودروسازان برای طراحی پلت فرم های جدید ضروری است، چرا که براساس قانون یک خودرو بیش از 10 سال نمی تواند تولید شود.
    کرمان موتوراکستریم