فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت مطرح کرد:

توقف تولید کارخانجات موتورسیکلت

عصر خودرو- دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص فعالیت کارخانجات موتورسیکلت گفت: امسال تولید زیر ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت بوده و تقریبا تولید تمام کارخانجات متوقف شده است.

توقف تولید کارخانجات موتورسیکلت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  گسترش‌نیوز، بهمن ضیا مقدم، دبیر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص تولید موتورسیکلت در کشور اظهار کرد: سال گذشته با توجه به این که به دلایل مختلف 8 ماه توقف تولید داشتیم نزدیک به 153 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد. از این تعداد حدود 70 هزار دستگاه در اواخر ماه بهمن و اسفند به تولید رسید که این مورد نیز به دلیل مشکلات به وجود آمده است.

    ما در اوایل سال گذشته 4 ماه و اواخر سال نیز 3 ماه به دلیل اجرای مصوبه اسقاط در تولید دچار مشکل شدیم. امسال نیز ماده 12 مصوبه اسقاط به اجرایی گذاشته شد و ما درخواست کرده بودیم که ماده 11 و 12 به تعویق بیفتد. ماده 12 اعلام کرده بود که باید 10 درصد محصولات دوره 3 ماهه به موتورسیکلت‌های برقی اختصاص داده شود و اگر این امکان به وجود نیاید معادل هر دستگاه موتورسیکلت باید سه اسقاط صورت پذیرد. از ابتدای ماه جاری این مصوبه به اجرا گذاشته شد و شرکت‌ها در ماه فروردین تعطیل بودند و با این وجود کارخانجات زمانی که آمدند شروع به تولید کنند با مشکل مواجه شدند. لازم به ذکر است که امسال تولید زیر 10 هزار دستگاه موتورسیکلت بوده و تقریبا تولید تمام کارخانجات متوقف شده است.

    شرایط اجرای طرح اسقاط فراهم نیست

    وی در خصوص اجرای قوانین و طرح اسقاط موتورسیکلت گفت: ما به دنبال جلوگیری از اجرای قانون نیستیم و هدف این است که اگر قرار بر اجرای قوانین است ابتدا امکان آن در کشور وجود داشته باشد. اشکالی که در سال‌های اخیر صنعت با آن مواجه شده، مسئولین بدون همفکری قوانین را به اجرا می‌گذارند و فاصله زمانی نیز در این زمینه مد نظر قرار نمی‌گیرد. متولی اسقاط، ستاد حمل و نقل و سوخت کشور است و پلیس راهور و سایر همکاران ستاد آمادگی اجرایی کردن طرح را ندارند. متاسفانه موتورسیکلتی برای اسقاط وجود ندارد و اگر هم وجود دارد باید اصالت تایید شود و شرایط آن فراهم نیست. حتی اگر این اتفاق نیز قرار باشد رخ دهد نزدیک به یک سال طول می‌کشد و به هر حال اگر شرایط فراهم شود، تولید کننده نیز از این طرح‌ها حمایت خواهد کرد. این مورد به این دلیل است که بازار تقاضا ایجاد می‌شود چرا که اگر موتورسیکلت‌های فرسوده جمع‌آوری شود کمبود ایجاد خواهد شد و نیاز به خرید به وجود می‌آید. اگر تا پایان ماه آینده اتفاقی نیفتد و فعالیت کارخانجات موتورسیکلت شروع نشود تمامی کارخانجات موتورسیکلت کشور تعطیل خواهند شد.

    وضعیت خرید و فروش در بازار

    وی در پایان اشاره‌ای به وضعیت بازار خرید و فروش و ساخت نمونه‌های برقی کرد و گفت: در حال حاضر اگر به بازار مراجعه کنید، نمونه‌های صفر کیلومتر به ندرت خریداری می‌شود و بازار کارکرده‌های کاربراتوری‌ به شدت داغ است. تولید نمونه‌های برقی در کشور انجام می‌شود اما به دلایل مختلف همه‌گیر نشد. موتورسیکلت برقی که پاسخگوی شرایط جوی کشور باید توانایی حرکت در شیب‌ها را داشته باشد اما نمونه‌های معمولی این توانایی را ندارند. اگر موتورسیکلت برقی خوبی را بخواهید بخرید بیش از 15 الی 20 میلیون تومان قیمت دارد. نصف این مبلغ را باطری تشکیل می‌دهد که پس از دو سال باید آن را تعویض کنید و به همین دلیل است که مصرف‌کنندگان به ندرت سمت این نوع موتورسیکلت‌ها می‌روند. بسیاری از شرکت‌ها تولیدات در این زمینه انجام داده‌اند اما در انبار آن‌ها وجود دارد و خریداری نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو