فونیکسریمکسبهتام

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک مطرح کرد:

جزئیات آغاز پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه ۲ تهران

عصر خودرو- سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران در خصوص آغاز طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند گفت: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در منطقه ۲ اجرا می‌شود و پس از آن به سراغ مناطق دیگر خواهیم رفت.

جزئیات آغاز پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه ۲ تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، وحید سرلک، سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران در رابطه با راه‌اندازی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند در تهران اظهار کرد: هم‌اکنون ما در حال تجهیز معابر برای موضوع پارک حاشیه‌ای هوشمند هستیم و به صورت پایلوت در منطقه 2 شروع خواهد شد. فعالیت این طرح هنوز شروع نشده و یک الی دو هفته آینده بعد از به پایان رسیدن تجهیز معابر به تابلوها، پارک حاشیه‌ای هوشمند در این منطقه کار خود را آغاز خواهد کرد. هزینه این طرح بر اساس مصوبه شورای شهر پرداخت می‌شود و نیم ساعت اول به صورت رایگان است. پس از نیم ساعت هزینه هر ساعت اضافه خواهد شد و این هزینه برای داخل محدوده طرح ترافیک و خارج از محدوده متفاوت است. لازم به ذکر است که مبلغ ذکر شده برای خارج محدوده طرح پایین‌تر از داخل طرح است.

    مناطق بعدی کجاست؟

    وی ادامه داد: ما ظرف مدت 2 سال برای کل مناطق تهران و اجرای این طرح برنامه‌ریزی کرده‌ایم. پس از این که اجرایی شدن و جمع‌بندی در منطقه 2 انجام شود مناطق دیگری از جمله منطقه 6، 11 و 12 در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال این کار انجام خواهد شد. در خصوص اهداف این طرح می‌توانیم به رفع معضلاتی که مردم با پارکبان‌ها و پرداخت پول‌های نقد اشاره کرد. ما در این طرح می‌توانیم وضعیت پارک را در شهر تهران ساماندهی کنیم که پارک مکانیزه در راستای حذف انسان از مسائل ذکر شده است. پارکبان‌ها از سال 95 حذف شدند و نتیجه بر این شد که با حذف پارکبان‌ها هزینه‌ای از مردم دریافت نشود تا به یک طرح جامع دست یافت. اولویت این بود که در طرح جامع، انسان در مقابل مردم نباشد تا امکان سوء استفاده پیش نیاید. هزینه‌ای که مردم در این زمینه می‌پردازند در زمینه حمل و‌نقل عمومی مصرف می‌شود.

    پرداخت جریمه

    سرلک در خصوص پرداخت جریمه نیز گفت: از لحاظ جریمه عدم پرداخت هزینه معمولا مدت زمانی گذاشته می‌شود که فرد فرصت دارد هزینه پارک خود را پرداخت کند در غیر این صورت جریمه خواهد شد. در صورتی که پرداخت نشود و هزینه بر روی عوارض خودرو اضافه می‌شود. در این خصوص باید یک سری هماهنگی با پلیس انجام شود و مدارک نیز برای پلیس ارسال خواهد شد. اولویت این است که ابتدا جریمه‌ها بر روی عوارض اضافه شود اما در صورتی که پرداخت صورت نگرفت پس از ان به پلیس نیز ارجاع داده می‌شود.

    تشخیص مدت زمان پارک‌ها از این طریق است که یک سری خودرو تردد می‌کنند و بر خودروهای پارک شده نظارت دارند. بر روی سقف خودروهای ذکر شده دوربین‌هایی قرار دارد که با استفاده از آن‌ها تشخیص‌ها در رابطه با زمان پارک خودروها انجام می‌شود. تردد خودروهای کنترل پارک به صورت محسوس است و علامت پارک حاشیه‌ای بر روی آن‌ها درج شده و معمولا از پژو 206 در این زمینه استفاده شده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو