فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

حجم تجارت الکترونیکی در صنعت خودرو از ۲۹هزار میلیارد ریال عبور کرد

عصرخودرو: حجم تجارت الکترونیکی در حوزه صنعت خودرو کشور طی سال ۱۳۹۰ به ۲۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در سال۸۴ فقط ۴۰ میلیارد ریال بود.

حجم تجارت الکترونیکی در صنعت خودرو از ۲۹هزار میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷:۰۰
    به گزارش خبرگزاری «عصرخودرو» به نقل از موج، سید مجید هدایت رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با بیان این مطلب گفت: فروش صنعت خودروی کشور و صنایع وابسته آن در سال90 بیش از 250 هزار میلیارد ریال بوده که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی و 20 درصد از ارزش افزوده صنعت کشور را تشکیل می دهد.

    وی که در همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی سخن می گفت، در تقسیم بندی سرمایه گذاری طرح های مصوب ایدرو در حوزه صنایع پیشرفته اظهار داشت: الکترونیک و میکروالکترونیک 17درصد، فناوری اطلاعات در حوزه نرم افزار 28 درصد و در حوزه سخت افزار بیش از 9 درصد و بیوتکنولوژی 18درصد، از تعداد سرمایه گذاری طرح های مصوب ایدرو را به خود اختصاص داده و این در حالی است که 5.3 درصد از تعداد سرمایه گذاری طرح های مصوب ایدرو به سایر طرح ها اختصاص یافته است.

    هدایت ادامه داد: به لحاظ حجم سرمایه گذاری، 21 درصد سرمایه گذاری ایدرو در حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک، 21درصد در فناوری اطلاعات(نرم افزار) و 11 درصد در سخت افزار بوده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در حوزه SBDC(کسب و کارهای کوچک) 35 طرح با 120 میلیارد ریال اعتبار پایان یافته یا دردست اجرا داریم، در حوزه طرح های صنایع نوین نیز از 63 طرح، تحت عنوان طرح توسعه به مبلغ 220 میلیارد ریال و 181 طرح نیز با عنوان طرح های ارتقا و پیشرو با مبلغ 470 میلیارد ریال حمایت کرده ایم.

    هدایت تصریح کرد: برنامه ریزان و تصمیم سازان تجارت الکترونیک باید به حوزه B2B توجه کافی کنند زیرا این نوع تجارت، بازده و منافع زیادی را ایجاد می کند و در صنایع مختلف صرفه جویی های ناشی از تجارت الکترونیک با استفاده از روش B2B قابل توجه است.

    وی افزود: در سال 2009 سهم مناطق مختلف جهان از تجارت الکترونیک 25 هزار و 400 میلیارد دلار بود که از این میزان 44 درصد سهم آمریکای شمالی، 20 درصد اروپا، 19 درصد آسیا و اقیانوسیه، 10 درصد آمریکای لاتین و هفت درصد سهم سایر مناطق بوده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم کنونی فناوری اطلاعات در GDP کشور 1.5 درصد است که در برنامه پنجم باید به دو درصد افزایش یابد.

    هدایت، توجه بیشتر بانک ها به تأمین منابع مالی صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات، بکارگیری و توانمندسازی بخش خصوصی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات در حمایت و گسترش تجارت الکترونیک و توسعه زیرساخت های ارتباطی در سطح کشور را از راهکارهای پیشرفت تجارت الکترونیکی در کشور بیان کرد.

    هدایت در پایان همچنین از اجرای طرح FTTX به صورت پایلوت خبر داد که بر اساس آن فیبر نوری به خانه ها راه می یابد و قرار است پنج تا 10 هزار کاربر در سطح پایلوت از این سیستم، خدمات دریافت کنند.
    کرمان موتوراکستریم