فونیکسریمکسبهتام

تعلیق برگزیت و کاهش ۴۵ درصدی تولید خودرو در بریتانیا

عصر خودرو- در ماه آوریل، تولید خودرو در بریتانیا به دلیل معضلات مربوط به "برگزیت" حدود ۴۵ درصد کاهش یافت.

تعلیق برگزیت و کاهش ۴۵ درصدی تولید خودرو در بریتانیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، کاهش تولید خودرو در بریتانیا به دلیل خروج این کشور از اتحادیه اروپا و بسته شدن یا خروج کارخانه‌های خودروسازی از بریتانیا روی داده است.

    براساس آمار اتحادیه تجار و تولیدکنندگان خودرو بریتانیا (SMMT)، در صورت تاخیر فرآیند برگزیت، کارخانه‌های خودروسازی این کشور همچنان بسته‌ مانده و میزان تولید 44.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    اتحادیه تجار و تولیدکنندگان بریتانیا، با فوق‌العاده خواندن نتایج تولید در ماه گذشته اعلام کرد: در ماه آوریل حدود 70 هزار و 971 خودرو خط تولید را ترک کردند.

    این میزان، 56 هزار و 999 دستگاه کمتر از میزان تولید خودرو نسبت به ماه آوریل گذشته است.

    تولید خودروهای بریتانیا در بازارهای داخلی و خارجی در ماه میلادی گذشته به ترتیب 43.7 و 44.7 درصد کاهش  نشان می‌دهد.

    تعطیل کردن کارخانه‌ها، فرآیندی هزینه‌بر است و شامل فرآیندهای اداری و تجاری، ورود به روال‌های گمرکی جدید و بازیابی مکان لجستیکی و پشتیبانی در نقاطی دیگر می‌شود.

    مایک هاوس، مدیر اتحادیه تجار و تولیدکنندگان بریتانیا در این خصوص گفت: آمارهای کنونی، شواهدی از هزینه‌های فراوان و تحولات ناگوار برگزیت را نشان می‌دهد که بیشترین تاثیر خود را روی کارگران و اقتصاد خودروسازی بریتانیا بر جای گذاشته است.

    وی افزود: بی‌ثباتی طولانی مدت، آسیب‌های نانوشته‌ای به همراه دارد. ترس در چنین فضایی مانع "عقد قرارداد" شده و فرآیند پیشرفت را متوقف می‌کند. سرمایه‌گذاری به غل و زنجیر کشیده شده و شغل‌ها از بین می‌رود. این وضعیت وجهه جهانی انگلیس را زیر سوال می برد.

    کاهش سرعت جهانی

     

    آهنگ تولید خودرو در بریتانیا

    تولید خودرو در مقیاس میلیون دستگاه

     

    توقف کارخانه‌های بریتانیا به کندتر شدن روند حرکت صنعت خودروی جهانی دامن زده است. کندی آهنگ صنعت خودرو در سطح جهانی به دلیل تنش‌های تجاری آمریکا و چین، نامعلوم بودن زمان ظهور خودروهای الکتریکی- خودران و سخت‌گیری‌های زیست‌محیطی بیشتر پس از رسوایی دیزلی فولکس‌واگن تشدید شده است.

    بریتانیا در یازده ماه گذشته به شکل متوالی افت تولید در صنعت خودرو را تجربه کرده است.

    از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، ساخت خودرو در بریتانیا   127 هزار 240 دستگاه کمتر از مدت مشابه سال 2018 برآورد شده است. میزان این کاهش، حدود یک پنجم کل تولید بریتانیا در سال قبل محسوب می‌شود.

    براساس پیش بینی اتحادیه تجار و تولیدکنندگان بریتانیا، مجموع تولید سال 2019 حدود 10 درصد کمتر از سال قبل خواهد بود.

    این انجمن اعلام کرده که در صورت دستیابی به توافق مطلوب بین انگلیس و اتحادیه اروپا در یک دوره انتقالی قابل قبول، احتمال سازگاری با تجارت در خارج از بازار مشترک وجود دارد.

    این رکن صنعتی بریتانیا  در ادامه گفت: بدون اجرای قرارداد برگزیت روند کاهشی تولید خودرو بدتر خواهد شد و با تاخیر در تولید و اتلاف هزینه‌های بیشتر در این بخش روبه‌رو خواهیم شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو