فونیکسریمکسبهتام

آمار تولید خودرو در انگلیس براثر برگزیت نصف شد

عصر خودرو- درحالی‌که اعلام کناره‌گیری ترزا می از قدرت، آینده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با ابهامات جدی مواجه شده، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس با انتشار گزارشی هشدار دهنده اعلام کرد که آمار تولید خودرو در ماه آوریل، نسبت به سال گذشته نصف شده است.

آمار تولید خودرو در انگلیس براثر برگزیت نصف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شماری از کارخانه‌های خودروسازی در انگلیس از جمله هوندا و جگوار لندرور ماه گذشته کارخانه‌های خود را برای عبور بحران برگزیت تعطیل کردند و به همین خاطر تنها 71 هزار خودرو به خط تولید رسید که این میزان، نسبت به آوریل سال گذشته 44.5 درصد کاهش داشته است.

    از ابتدای سال جاری بالغ بر 127 هزار و 240 خودرو در انگلیس کمتر تولید شده که در مجموع یک پنجم کمتر از دوره مشابه سال قبل است. بر اساس این گزارش، تولید خودرو برای بازار داخلی در ماه آوریل 43.7 درصد و برای بازار خارجی 44.7 درصد کاهش داشته است.

    این برای یازدهمین ماه متوالی است که آمار تولید خودرو در انگلیس روند نزولی طی می‌کند. مایک هاوز رئیس اجرایی انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو هشدار داد که تعطیلی کارخانه‌ها و ادامه وضعیت بی‌ثباتی درباره آینده برگزیت، خسارت جبران‌ناپذیری را بر صنعت خودروسازی این کشور خواهد گذاشت.

    وی توضیح داد که سرمایه‌گذاری‌ها متوقف‌شده، فرصت‌های شغلی در حال از بین رفتن است و اعتبار بین‌المللی انگلیس در صنعت خودروسازی زیر سؤال رفته است.

    هاوز با کنایه به اظهارات برخی جانشین‌های احتمالی ترزا می، که در روزهای گذشته از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا سخن می‌گویند، تصریح کرد این گزینه بایستی فوری و برای همیشه از روی میز برداشته شود تا اعتماد به صنعت خودروسازی بازگردد.

    سال گذشته میلادی، شرکت‌های خودروسازی بی.ام.دبلیو و تویوتا از احتمال تعلیق فعالیت کارخانه‌های خود در انگلیس در اثر ابهامات ناشی از برگزیت خبر داده بودند.

    بی.ام.دبلیو اعلام کرده بود که از ترس سناریوی عدم دستیابی به توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا، تصمیم گرفته است تا فعالیت یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی خود در این کشور را به حال تعلیق درآورد.

    مدیر اجرایی خودروسازی 'تویوتا' نیز هشدار داده که سناریوی عدم توافق، کارخانه این شرکت واقع در منطقه دربی شایر با نزدیک به 600 نیروی کار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

    گفتنی است بخش عمده فعالیت صنعت خودروسازی به فرایند موسوم به «تولید به هنگام» JIT وابسته است که بر اساس آن، قطعات یدکی خودرو بین شرکت‌های سازنده و کارخانجات در زمان نیاز توزیع می‌شود. شرکت‌های خارجی خودروساز نگرانند که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافق، قادر به واردکردن قطعات یدکی موردنیاز بدون پرداخت عوارض سنگین گمرکی نخواهند بود.

    پیش از برگزاری همه‌پرسی برگزیت در سال 2016، شخصیت‌های برجسته طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با استناد به پشتوانه غول‌های خودروسازی در این کشور ادعا می‌کردند که دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است.

    "دیوید دیویس" وزیر پیشین برگزیت گفته بود که بازار انگلیس برای اتحادیه اروپا جذابیت زیادی دارد. او پیش از برگزاری همه‌پرسی برگزیت در اظهارنظری گفته بود: تنها ظرف چند دقیقه پس از رأی مردم به خروج از اتحادیه اروپا، رئیسان شرکت‌های بنز، بی.ام.دبلیو، فولکس‌واگن و آئودی از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تقاضا خواهند کرد که موانع سر راه تجارت با انگلیس را بردارد.

    با این حال، هشدار شرکت‌های خودروسازی و آمار جدید انجمن تولیدکنندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس نشان می‌دهد که تا چه اندازه پیامدهای ناشی از عدم دستیابی به توافق برگزیت برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی پرهزینه و نگران‌کننده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو