فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلت‌های هندی برقی می‌شوند

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که دولت هند قصد دارد به منظور کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست از موتورسیکلت و وسایل نقلیه برقی بیشتر از پیش حمایت کند.

موتورسیکلت‌های هندی برقی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    حالا تازه‌ترین اخباری که در وب سایت insideevs منتشر شده حاکی از آن است که دولت هند تصمیم گرفته است که وابستگی به سوخت‌های فسیلی را در سال‌های آینده به مرور کاهش دهد و بدین ترتیب زیرساخت‌های لازم برای استفاده از وسایل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست را فراهم بیاورد.

    دولت هند در همین راستا به تمامی دستگاه‌های مربوطه پیشنهاد کرده است که بیشتر موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه موجود در این کشور ظرف 6 تا 8 سال آینده برقی شوند.

    آمارها می‌گوید بالغ بر 21 میلیون دستگاه موتورسیکلت و اسکوتر در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در این کشور که بزرگترین بازار فروش وسایل نقلیه دوچرخ در جهان به شمار می‌رود، به فروش رفته است، اما این در حالیست که تعداد موتورسیکلت‌های الکتریکی فروخته شده در هند تنها یک درصد از کل دستگاه‌های فروخته شده در آن را به خود اختصاص داده اند.

    انجمن تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی هند به تازگی آمار و گزارشی منتشر و ارائه کرده است که نشان می‌دهد فروش موتورسیکلت الکتریکی در 12 ماه گذشته، با افزایش دو برابری از 54 هزار و 800 به 126 هزار دستگاه رسیده است.

    یکی از مقامات دولت هند در این مورد به گزارشگر مجله فوربس خاطرنشان کرده است که این کشور پهناور در بخش پیشتازی در بخش فروش خودروهای برقی از سایر بازارهای بزرگ جهان عقب مانده است بنابراین اقدامات اساسی و بزرگی برای ایجاد تغییر و تحولات خرید و فروش و استفاده از وسایل نقلیه پاک و برقی نیاز است تا شهروندان به استفاده هرچه بیشتر از این محصولات دوستدار محیط زیست ترغیب شوند.

    دولت نارندا مودی، نخست وزیر هند در سال 2017 میلادی از اهداف بلندپروازانه خود برای برقی سازی وسایل نقلیه مورد استفاده در این کشور تا سال 2030 میلادی خبر داد. در صورتی که این طرح پیشنهادی دولت هند با تأیید وزارت خانه‌های مختلف نظیر راه، حمل و نقل و صنعت در این کشور مواجه شود، بازار خوب و بزرگی برای شرکت‌های ژاپنی نظیر یاماها و سوزوکی ایجاد می‌شود و آنها را به سمت و سوی ارائه موتورسیکلت‌های برقی بیشتر سوق خواهد داد.

    افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    این کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو