فونیکسریمکسبهتام

اعلام آخرین مهلت ارسال طرح‌ها به چالش ساخت روانکار یا نانوپوشش مقاوم به حرارت

عصر خودرو- تیم‌های علاقه‌مند برای شرکت در چالش ساخت روانکار با نانو پوشش مقاوم به حرارت تا ۱۸ خردادماه فرصت دارند تا طرح‌های خود را به دبیرخانه این چالش ارسال کنند.

اعلام آخرین مهلت ارسال طرح‌ها به چالش ساخت روانکار یا نانوپوشش مقاوم به حرارت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری یکی از شرکت‌های فناور نسبت به برگزاری یک چالش نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج با عنوان "ساخت روانکار یا نانوپوشش مقاوم به حرارت با قابلیت آب‌بندی و کاهش ضریب اصطکاک سطوح" با ساخت روانکارها با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور اقدام کرده است.

    این چالش از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و در مرحله اول این چالش دانشجویان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند تا 18 خردادماه جاری فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند.

    طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) به مرحله دوم راه خواهند یافت. پذیرفته‌شدگان این مرحله همچنین تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات حمایتی شامل کمک هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو را طی مرحله دوم دریافت خواهند کرد.

    برنده نهایی این چالش علاوه بر دریافت جایزه 200 میلیون ریالی و تسهیلات حمایتی ویژه از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در جهت تجاری‌سازی طرح خود، فرصت همکاری برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی طرح تا تولید انبوه را در شرکت فناور همکار برگزاری این چالش خواهد داشت.

    رینگ سیل یا رینگ آب‌بندی گلویی اگزوز، یکی از قطعات مجموعه اگزوز خودرو است که با توجه به طولانی بودن مسیر اگزوز به عنوان یک مفصل میانی وظیفه اتصال بین دو بخش مختلف از سیستم اگزوز خودرو و نیز دمپ بخشی از ارتعاشات وارد بر این مجموعه را در حین حرکت دارد. این قطعه به صورت شبه کامپوزیتی شامل گرافیت به عنوان ماده خود روانکار و سیم توری استیل به عنوان الیاف تقویت‌کننده تولید می‌شود که با توجه به همین ماهیت در طول عمر سرویس‌دهی رینگ سیل، سطح خارجی آنکه در تماس با فلنچ است، پوشیده از گرافیت می‌شود و نقش روانکاری و آب‌بندی را در بخش اتصال انجام می‌دهد.

    اما به‌ویژه در دوره اولیه سرویس‌دهی رینگ سیل که سطح فاقد این پوشش گرافیتی است، در اثر تماس سیم توری رینگ سیل با فلنچ صداهای ناهنجاری در این بخش، ایجاد و موجب نارضایتی مصرف‌کننده می‌شود. از جمله راهکارهای مورد توجه جهت رفع این مساله استفاده از ماده‌ای واسط است که نقش روانکار جامد گرافیتی را در دوره شروع به کار رینگ سیل ایفا کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو