فونیکسریمکسبهتام

واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور راهور

عصر خودرو- پلیس نسبت به انتشار کلیپی از درگیری یک موتورسوار با مامور راهور در خیابان ولیعصر واکنش نشان داد.

واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور راهور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در واکنش به انتشار کلیپی از درگیری صاحب یک موتور سیکلت با مامور پلیس راهور در خیابان از شکایت این پلیس از موتورسیکلت سوار متخلف خبر داد.

    اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: برابر اعلام بازرسی پلیس راهورفاتب و همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، در مورخه 24 اردیبهشت ماه امسال یک دستگاه موتورسیکلت به علت نداشتن کلاه ایمنی، تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس، پوشش پلاک و حرکات مخاطره آمیز در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) توسط مأموران یگان عملیات متوقف و بر اساس قانون با ایشان برخورد و موتور به داخل کفی منتقل می‌شود.

    در همین حین راننده موتورسیکلت با ایجاد بلوا اقدام به شکستن شیشه خودروی حمل، را کرده و با مأموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می‌کند و در نهایت با استفاده از جو ایجاد شده، موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج کرده و متواری شد که در همین راستا شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه 32 مطرح و خوشبختانه با رؤیت فیلم کامل درگیری توسط سرپرست دادسرای ناحیه 32؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع و راننده تحت پیگیرد قضائی قرار گرفت.

    پلیس راهور جرایم اعلامی راننده مورسیکلت به دادسرا را به شرح زیر اعلام کرد:

    1- از باب تمرد راننده نسبت به مأموران بر اساس ماده 607 قانون مجازات اسلامی که حبس از 3 ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده است اعلام جرم شده است.

    2- درخصوص توهین به مأموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده 609 قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از 3 ماه تا شش ماه یا 74 ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

    3- همچنین در خصوص اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و موجب اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است.

    4- همچنین در خصوص ایراد ضرب و جرح مأموران نیز شکایت مطرح شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو