فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد

جزئیات اتوبوس هوایی در پایتخت

معابر شمال تهران اشباع شده است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات ایجاد خط اتوبوس هوایی در منطقه یک را تشریح کرد.

جزئیات اتوبوس هوایی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد علیخانی  در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد خطوط اتوبوس هوایی در منطقه یک که مدتی پیش از سوی شهردار این منطقه عنوان شده بود، گفت: نمی دانم می‌توان روی این خط نام اتوبوس هوایی را گذاشت یا نه. بر اساس اطلاعاتی که از سوی منطقه به دست آورده ام، منظور از اتوبوس هوایی تلکابین هایی است که اتاقک‌های بزرگ‌تری دارد و تعداد بیشتری مسافر را می‌تواند جابجا کند.

    وی ادامه داد: در شمال تهران که به دلیل کوهستانی بودن و محدودیت‌هایی همچون تراکم بالای جمعیت و ساختمان‌ها که ایجاد کرده اند معابر آنجا به اشباع رسیده است. حتی به دلیل معابر باریک نمی‌توان بخشی از این معابر را به اتوبوس مانند سایر خیابان‌ها مثل انقلاب، ولیعصر و شریعتی به اتوبوس‌های تندرو اختصاص داد و اتوبوس‌ها نیز در ترافیک حرکت می‌کنند. بنابراین پیشنهاد شد چون این منطقه امکان ایجاد چنین تلکابین هایی را دارد، از این ظرفیت استفاده شود.

    علیخانی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های هوایی از جنبه گردشگری و توریستی نیز مورد توجه هستند، گفتند: این ایده توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد زیرا برای آنها توجیه اقتصادی نیز دارد و همچنین برای شهر نیز منافعی خوبی در پی خواهد داشت. مطالعات این پروژه در حال انجام است و قرار شد پس از مشخص شدن مسیرها، گزارش کاملی به کمیسیون عمران و حمل و نقل داده شود. ایده اتوبوس هوایی ایده خوبی است که با سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و شورا نیز از آن حمایت می‌کند.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در خصوص شکایت تعزیرات از شهرداری تهران به دلیل گران فروشی طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد گفت: در سال 98 ما دیگر محدوده زوج و فرد نداریم بلکه محدوده کنترل آلودگی هوا داریم که نرخ عوارض آن نیز تصویب شده است. این شکایت که من از جزئیات آن اطلاعی ندارم مربوط به سال 97 است و باید دید از نگاه تعزیرات کدام بخش گرانفروشی بوده است. اگر منظور مصوبه شورا است که این مصوبه در هیئت تطبیق که نماینده قوه قضائیه نیز در آن حضور دارد به تصویب رسیده و اگر بخش‌های دیگری از این مصوبه را می‌گویند ما نیز به آن اعتراض داشتیم و معتقدم بودیم بخشی از این پول‌ها نباید گرفته می‌شد.

    وی در خصوص انتشار برخی از تصاویر از وضعیت خطوط در حال احداث مترو که نشان می‌دهد از کیفیت لازم برخوردار نیستند نیز توضیح داد: کمیسیون عمران بیشترین پیگیری‌ها را در حوزه فعالیت‌های عمرانی مترو انجام می‌دهد و بسیاری از این گزارشات در خصوص ناایمن بودن خطوط اطلاعاتی است که پس از نظارت‌های کمیسیون به دست آمده است. این گزارش‌ها در حال رسیدگی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو