فونیکسریمکسبهتام

همکاری ایران و چین در زمینه تولید خودروهای برقی

عصر خودرو: بخش خصوصی ایران با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست با واحدهای صنعتی چین برای تبادل تجربیات و ساخت انواع وسایط نقلیه برقی با یکدیگر همکاری می کنند.

همکاری ایران و چین در زمینه تولید خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در پی بازدید یک هیات ایرانی از چند واحد صنعتی تولید کننده وسایط نقلیه برقی در شهر شانگهای در شرق چین، طرفین تفاهم هایی در زمینه تبادل تجربیات و انتقال فن آوری انجام دادند.


    ' علی محمد شاعری '، قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست ایران در گفت وگو با ایرنا گفت: بیش از 70 درصد آلودگی کلان شهرها از جمله شهر تهران مربوط به خودروها است و ما تلاش جدی داریم در سال تولید ملی و با همکاری بخش خصوصی کشورمان، ساخت خودروهای برقی را که در کاهش آلودگی سهم مهمی دارند، مورد حمایت قرار دهیم.


    وی افزود: در بازدید از چند واحد صنعتی دارای فن آوری تولید وسایط نقلیه برقی در شانگهای مقرر شد طی یک سال آینده با همکاری بخش خصوصی و حمایت وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، این فن آوری به خصوص در ساخت اتوبوس و مینی بوس های برقی در داخل ایران توسعه یابد.


    وی گفت: در زمان حاضر در ایران بیش از 10 هزار مینی بوس فرسوده تردد می کنند که باید بزودی نوسازی شوند و بهره گیری از تجربه و فن آوری جدید تولید وسائط نقلیه عمومی برقی در این روند موضوع مهمی است.


    چین یکی از کشورهای پیشرو در تولید وسایط نقلیه برقی از اتوبوس گرفته تا دوچرخه در جهان است.


    مردم چین به صورت جدی از خودروها و موتورسیکلت های برقی استفاده می کنند و شورای دولتی این کشور نیز اخیرا طرحی را تصویب کرده که در آن اهداف توسعه خودرو و استفاده از سوخت های نوین مطرح شده است.


    براساس این طرح، چین توسعه خودروهای برقی را هدف مهم اصلاح صنایع خودرویی قرار داده است.


    طبق این برنامه باید تولید و فروش خودروهای برقی در چین تا سال 2020 به پنج میلیون دستگاه برسد.


    در عین حال فناوری چین سعی دارد برای ساخت اتوبوس های برقی، باتری های قدرتمند در سطح استاندارد بین المللی تولید کند.
    کرمان موتوراکستریم