فونیکسریمکسبهتام

پورشه ماکان توربو، اولین اس‌.یو.وی اسپرت دنیا

عصر خودرو- برای آن‌ها که می‌خواهند در چشم‌ها بدرخشند نیازی نیست که راه دیگران را طی کنند. این شیوه‌ای است که طراحان پورشه ماکان توربو برای ساختن خودرویی که ساخته‌اند، در پیش گرفته‌اند.

پورشه ماکان توربو، اولین اس‌.یو.وی اسپرت دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، برای آن‌ها که می‌خواهند در چشم‌ها بدرخشند نیازی نیست که راه دیگران را طی کنند. این شیوه‌ای است که طراحان پورشه ماکان توربو برای ساختن خودرویی که ساخته‌اند، در پیش گرفته‌اند. این خودرو کامپکت SUV، با قدرت محرکه چهار چرخ به اندازه کافی خواستنی و پرقدرت است که چیزی کم نداشته باشد. اما این مهندسان پورشه را راضی نمی‌کند؛ بنابراین آن‌ها باز هم چیزی به خودرواضافه کردند: روح زندگی. این پورشه طوری طراحی و ساخته شده که ارتباط بی‌پرده‌تری با جاده داشته باشد. اتوموبیلی که اسپرت ساخته شده و می‌تواند حس لذتبخشی را به سرنشینانش بدهد اما این اسپرت بودن جای مسافرانش را تنگ نکرده و آن‌ها فضای باز و راحتی را در داخل آن تجربه می‌کنند.
    خودرویی برای آن‌ها که تشنه تجربه کردن هستند

    پورشه ماکان توربو مانند برخی از محصولات محبوب این شرکت خودرویی است که با تمام توان به فن‌آوری روز نزدیک شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که طراحان پورشه ماکان همچنان سودای پیشرفت در سر می‌پرورانند. پورشه ماکان توربو مانند پورشه 911  پیشرفت‌های زیادی داشته‌ و با فلسفه اولیه پورشه برای ساختن خودرویی قوی و جذاب، آزمایش و ساخته شده‌اند. پورشه ماکان توربو به طرز شگفت‌آوری بهینه‌سازی شده و در عین حال امنیت و راحتی آن هم افزایش پیدا کرده است. پورشه مدعی است که این اولین خودرو کامپکت SUV اسپرت دنیا است و سازندگانش آن را برای کسانیکه تشنه تجربه ‌کردن هستند، ساخته‌اند.
    یادآور پورشه‌های خاطره‌انگیز

    ظاهر پورشه‌های ماکان شخصیت خودروهای اسپرت را به کمال حفظ کرده است. چراغ‌های جلویی که قسمتی از شخصیت پورشه‌اند، دریچه‌های بزرگ هوا روی سپر برای نفس‌کشیدن بهتر موتور، خط‌های کشیده کنار بدنه بین دو چرخ که یادآور پورش خاطره‌انگیز 917 است، همگی قسمتی از یک ظاهر سرسخت و نیرومندند که همه از پورشه توقع دارند. خط سقف به آرامی در عقب ماشین به سمت پایین خم شده که به شما اطمینان می‌دهد آیرودینامیک خودرو بسیار خوب طراحی شده، چیزی که طراحان پورشه آن را «خط پرواز» نامگذاری کرده‌اند. قسمت عقب خودروهای اسپرت پورشه به صورت کلاسیکی همیشه از پایین پهن و به سمت بالا باریک‌تر می‌شوند، طراحی‌ای که از پورشه 911 تبعیت می‌کند. به هرحال همه ماشین‌های عضلانی همانقدر که از جلو با ابهت به نظر می‌رسند باید از پشت هم قابل احترام باشند و این موضوع دقیقا درباره این پورشه رعایت شده است.

    یک غول پرقدرت گران‌قیمت

    موتور پورشه ماکان توربو 400 اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند سرعت این غول آهنی را در 4.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. سرعت نهایی پورشه ماکان توربو 266 کیلومتر در ساعت است که برای یک SUV با این جثه سرعت فوق‌العاده‌ای است. میزان مصرف سوخت این خودرو در شهر 9.2 در 100 کیلومتر و در جاده 8.9 لیتر در 100 کیلومتر است. قیمت پورشه‌های ماکانی که در ایران موجود است نزدیک به دو میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو