فونیکسریمکسبهتام

قدیمی‌ترین مدل خودروهای ب ام و با چه قیمتی خریدوفروش می‌شوند

عصر خودرو- شاید پیدا کردن قدیمی‌ترین مدل خودروهای ب ام و در خیابان‌های ایران چندان سخت نباشد و شما تنها به چند ساعت برای بررسی خیابان‌ها نیاز داشته باشید.

قدیمی‌ترین مدل خودروهای ب ام و با چه قیمتی خریدوفروش می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، بدون شک این موضوع بی ارتباط به کیفیت ساخت این خودروها نیست و کیفیت ساخت بالای خودرو باعث شده که طول عمر بالایی داشته باشند. بخش مهمی از بازار خرید و فروش خودروهای ب ام و مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر است که حتی دهه‌های 80 و 90 هم در بین آنها دیده می‌شود.

    با نگاهی به آمار خرید خودروهای ب ام و قدیمی در این مطلب سه مدل معروف و پرفروش آنها را معرفی خواهیم کرد و در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

    ب  ام و 630i کوپه یکی از خودروهای ب  ام و نه چندان قدیمی

    اگر متوجه شوید که ب  ام و 630i کوپه در سال 2003 تولید شده است، چندان با قرار دادن آن در بین گزینه‌های قدیمی خودروهای ب ام و موافق نباشید. اما فراموش نکنید که این خودرو مربوط به حدود 16 سال قبل است و اتفاقاً آمار فروش خوبی در بین ایرانی‌ها دارد. ظاهر جوان پسند خودرو و سرعت نسبتاً بالای آن باعث شده که قشرهای مختلف نسبت به آن علاقه بیشتری نشان دهند. اگرچه امکانات خودرو مانند خودروهای جدید بی ام و نیست، اما تا حد زیادی برای خودروی سال 2003 قابل قبول هست.

    در بخش موتوری برای ب  ام و 630i بدون شک برخورداری از یک موتور با حجم 2996 سی‎سی و داشتن 6 سیلندر امتیاز جالبی محسوب می‌شود. در این خودرو از سیستم جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است و مصرف سوخت آن 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. جالب است بدانید که با این شرایط شتاب صفر تا صد خودرو تنها 6 ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است.

    ب  ام و 518، قدیمی‌تر و جذاب‌تر

    بدون شک محبوب‌ترین خودرو در بین خودروهای بی ام و در بین ایرانی‌ها همین خودروی ب  ام و 518 است که آمار فروش فوق‌العاده ای دارد. ظاهر و طراحی بدنه خودرو و حتی چراغ‌های استفاده شده در این مدل از ب  ام و، کاملاً تداعی کننده سال ساخت خودرو یعنی 1975 میلادی است. این خودرو زرق و برق چندانی ندارد، زیبایی آن مانند خودروهای جدید نیست و در کل ایمنی آن هم چندان بالا نیست، اما در خرید و فروش خودروهای بی ام و آمار جالبی دارد.

    جالب است بدانید که موتور استفاده شده در ب  ام و 518 حدود 1900 سی‎سی حجم دارد. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 90 اسب بخار را دارد. حداکثر سرعت گزارش شده برای این خودرو در حدود 170 کیلومتر در ساعت است و شتاب آن هم 13.7 ثانیه برآورد می‌شود. از این خودرو انتظار بالایی نداشته باشید و سطح انتظار شما در حدود دهه 70 میلادی باشد. قیمت‌های مختلفی برای این خودرو گذاشته شده است که شاید ارزان‌ترین آنها 10 میلیون تومان و بالاترین آن‌ها تا حدود 30 تا 40 میلیون تومان هم افزایش می‌یابد.

    ب  ام و 2002؛ طرحی از سال 1968

    بی ام و 2002 یکی دیگر از خودروهای ب  ام و بود که تولید آن از سال 1968 تا سال 1974 ادامه داشت. در طراحی این خودرو چیز خاصی دیده نمی‌شود، اما شاید ورودی هوا و بخش جلوی خودرو شما را به یاد طرح جدید ب  ام و بندازد. الگوی این خودرو کاملاً کلاسیک است و احتمالاً در فیلم‌های آلمانی یا در مستندهای قدیمی از آن‌ها دیده‌اید. بخشی از خرید و فروش خودروهای ب ام و در ایران متعلق به همین خودرو مدل 2002 است.

      در مدل 2002 با وجود حجم بالای موتور یعنی 2000 سی‎سی، توان تولیدی نسبتاً کم است و تنها 99 اسب بخار است. این در حالی است که حداکثر گشتاور خودرو هم 145 نیوتن متر است. خودرو دارای گیربکس دستی 4 دنده بوده و حداکثر سرعت آن 171 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. بیشتر مدل‌های گذاشته شده از این خودرو در سایت دیوار قدیمی هستند و قیمت‌های پایین مانند 10 میلیون تومان و 15 میلیون تومان برای آنها گذاشته شده است.

    شک نداشته باشید که قیمت خودروهای ب  ام و قدیمی در بازار ایران پایین است، اما کیفیت ساخت خودروها و توجه به وضعیت فنی آنها در زمان تولید باعث شده که کماکان شاهد استفاده از آنها در بازار باشیم و ایرانی‌ها هم تمایل به خریدوفروش آنها داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم