فونیکسریمکسبهتام

رنو ساندرو هاچ بک شهری

عصر خودرو- شرکت داچیا در رومانی محصولات قدیمی‌تر شرکت رنو را برای بازار اروپای شرقی مونتاژ می‌کرد.

رنو ساندرو هاچ بک شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به همین ترتیب رنو همکاری خود را با داچیا بیشتر کرد و نصف سهام این شرکت را خرید و در سال 2004 طراحان شرکت رنو و داچیا با همکاری هم خودروی لوگان (همان 90L) را طراحی کردند و دو سال بعد از آن (در سال 2006) رنو کل سهام داچیا را خرید. در سال 2008 طراحان اسپانیایی رنو با استفاده از طراحی لوگان یک مدل هاچ بک که به زبان رنو نزدیک باشد، طراحی کردند و نام آن را ساندرو نهادند.

    رقبای این خودرو لیفان 50x، برلیانس 320H و دانگ فنگ 30H می‌باشند و در ایران توسط پارس خودرو به بازار عرضه می‌شود.

    فضای داخل کابین رنو ساندرو جادار و خوب است به طوری که فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب حتی برای افراد بلند قد خیلی خوب است. سر و صدا کمی داخل کابین شنیده می‌شود که علت آن عایق بندی اتاق می‌است.

    کولر خودرو بسیار عالی است و قدرت پرتاب باد خوبی دارد. از امکانات این خودرو می‌توان به: فرمان خودرو دنده شانه‌ای به همراه تقویت کننده هیدرولیکی است، کیسه هوای راننده و سرنشین با قابلیت غیر فعال کردن کیسه هوای سرنشین، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچی، ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز اشاره کرد.

    خروجی‌های تهویه هوا شبیه 90 L هستند ولی سیستم پخش خودرو کیفیت چندانی ندارد. دستگیره در سرنشینان جلو زیباتر شده و جای دست راحتی هم دارد اما دستگیره صندلی‌های عقب کمی بد قلق است.

    ترمز ساندرو مانند 90 L که نسل قبلی آن است عالی بوده، هندلینگ و کمک فنرهای خیلی خوبی دارد و سیستم تعلیق آن ارتقا پیدا کرده است. حرکت‌های عرضی و طولی بهتری نسبت به 90 L دارد، در دست اندازها به خوبی جمع می‌شود و خودرو به خوبی روی جاده نشسته است.

    به نقل از ویرلن، موتور و گیربکس هماهنگ، هندلینگ خوب و معکوس گیری خوب حس خوب و راضی کننده‌ای از نظر فنی در راننده القا می‌کنند. از نظر ایمنی در حالت جزئی: برای محفاظت از سرنشینان بزرگسال 3 ستاره از 5 ستاره، برای حفاظت از سرنشینان کودک 4 ستاره از 5 ستاره، برای محافظت از عابر پیاده 1 ستاره اس 5 دریافت کرده است و در مجموع در بخش ایمنی از مؤسسه EuroNCap در مجموع 3 ستاره از 5 ستاره را دریافت کرده است پس می‌توان آن را خودرویی نسبتاً ایمن دانست.

    خودرو رنو ساندرو یک موتور 1.6 لیتری بنزینی خطی با گیربکس 4 سرعته دارد که هم‌خوانی موتور و گیربکس عالی است. موتور 16 سوپاپ ساندرو 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور و 140 نیوتن متر گشتاور در 3750 دور تولید می‌کند. در سرعت‌های 110 کیلومتر در ساعت یا 120 کیلومتر در ساعت برای معکوس‌های 4 به 3 لگ دارد اما قابل چشم پوشی است.

    در حالت معکوس 2 به 1، انتهای پدال گاز حالت کلیک مانند دارد و به محض فشار آوردن به آن کلیک سریع به 1 منتقل می‌شود. سرعت 0 تا 100 کیلومتر در 16.13 ثانیه به دست می‌آید. کمپانی ادعا می‌کند این خودرو به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند ولی در تست‌های رانندگی در حالت اسپرت مصرف سوخت بیشتری مشاهده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو