فونیکسریمکسبهتام

مدیر فروش و خدمات پس از فروش رامک خودرو خبر داد:

ورود کوراندو جدید تا اواسط سال جاری

عصرخودرو: در یک روز بهاری میهمان سید احسان الدین غفوریان - مدیر فروش و خدمات پس از فروش شرکت رامک خودرو بودیم، او در ابتدا از اشتباه چاپ شدن نام و سمتش در بیشتر نشریات گله کرد و از مشکلات سال ۹۰ گفت.

ورود کوراندو جدید تا اواسط سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸:۰۰

    با او گفتگوی کوتاهیکردیم که متن آن در ذیل می آید.



    هدف رامک خودرو از ورود به بازار خودروهای وارداتی چه بود؟


    embed\\\\\\\\">رامک خودرو در ابتدا با برنامهای کوتاهمدت با هدف ارائه خودروهایی با فنآوری نوین، خودروهایی با فنآوری روز دنیا را عرضه کرد. با توجه به هدفگذاری میانمدت شرکت در راستای ایجاد یک برند ممتاز و انحصاری در ایران، پس از مطالعات و بررسیهای طولانی، این شرکت اقدام به مذاکره با شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور کره جنوبی کرد. این مذاکرات در ابتدای سال 1389 موجب دریافت امتیاز نمایندگی انحصاری سانگ یانگ موتور در ایران شد.


    embed\\\\\\\\">درباره سانگ یانگ بیشتر توضیح دهید


    embed\\\\\\\\">شرکت سانگ یانگ کره با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت خودروسازی، پیشرو در تولید خودروهای SUV در کره جنوبی است. این شرکت باسابقه بیش از نیم قرن، فعالیت خود را در سال 1954 با تولید خودروهای تجاری از قبیل کامیون، اتوبوس و خودروهای خاص (میکسر و کامیون آتشنشان) آغاز کرد.


    embed\\\\\\\\">کارخانه اصلی شرکت سانگ یانگ در زمینی به وسعت یک میلیون متر مربع، قابلیت مونتاژ تمامی محصولات را با ظرفیت 210هزار دستگاه در سال دارد. این کارخانه که در 40 کیلومتری شهر سئول پایتخت کشور کره جنوبی واقع است، دفتر مرکزی و مرکز تحقیق و توسعه R&D شرکت سانگ یانگ را نیز در خود جای داده است.


    embed\\\\\\\\">سال89 و 90 چه طور بود؟


    embed\\\\\\\\">آغاز حضور رامک خودرو بازار خودروهای وارداتی با توقف ثبت سفارش واردات خودرو همراه بود که سال 89 را تبدیل به سالی سخت کرد.


    embed\\\\\\\\">در سال 90 نیز با وجود رفع مشکل ثبت سفارش مشکلات جدیدی برای واردکنندگان خودرو مانند رامک خودرو ایجاد شد که به عنوان مهمترین مشکل میتوان به نوسانات شدید نرخ ارز اشاره کرد. این مشکلات کافی بود تا چشماندازو برنامه ریزی را برای یک شرکت واردکننده خودرو با دشواری مواجه کند.


    embed\\\\\\\\">نوسانات نرخ ارز چه مشکلاتی را برای شما ایجاد کرد؟


    embed\\\\\\\\">این اتفاقات تعادل عرضه و تقاضا را در بازار خودرو بر هم زد و موجب دشوار شدن برنامه ریزی حتی کوتاهمدت نیز شد. در چند ماه پایانی سال نیز رشد نرخ ارز موجبافزایش قیمت شدید خودرو در بازار آزاد شد که نتیجه آن سردرگمی خریداران و ایجاد شرایط مساعد برای سودجویان بود.


    embed\\\\\\\\">در حوزه خدمات پس از فروش نیز مشکلاتی ایجاد کرد؟


    embed\\\\\\\\">بله، بحرانهای سال 90 در حوزه خدمات پس از فروش نیز خودی نشان داد و موجب شد در کنار افزایش هزینه های خدمات و سرویس ها، رشد شبکه نمایندگیها به دلیل گرانشدن لوازم یدکی با کندی مواجه شود. اما ساز وکارهای لازم برای توسعه خدمات پس از فروش ایجاد شد و به صورت پلکانی تعداد مراکز خدمات پس از فروش به 13 نمایندگی رسید.


    embed\\\\\\\\">با وجودتمامی این مشکلات و تلاطم ها در این مدت مشتریان به خودروهای سانگ یانگاعتماد کردند و در سالی که گذشت تعداد درخواست های گارانتی از سوی مشتریان به طور محسوسی کاهش یافت. که این امر از اعتمادسازی رامک خودرو در اذهان مشتریان حکایت میکند.


    embed\\\\\\\\">این بحرانها خللی در برنامه های رامک خودرو ایجاد کرد؟


    embed\\\\\\\\">خیر؛ خوشبختانه حرکت رو به رشد رامک خودرو ادامه دارد و مدیران شرکت با قدرت تمام در حالپیمودن پله های ترقی و حرکت رو به جلو هستند.


    embed\\\\\\\\">درباره اقدامات انجام شده در سال 90 بگویید؟


    embed\\\\\\\\">یکی از اقدامات رامک خودرو برای ارتباط نزدیکتر با مشتریان، راهاندازی یک وبلاگ بود که در چند ماهه راهاندازی آن با اقبال خوبی همراه بوده است. رامک خودرو همچنین در حال ایجاد ساختمان بسیار مدرنی برای فروش و خدمات پس از فروش در مرکز اصلی صنعت خودرو کشور یعنی جاده مخصوص کرج است که در روزهای ابتدایی سال جدید افتتاح میشود.اما بعد از استقبال مناسب از 3 مدل خودرو ابتدایی سانگیانگ، رامک خودرو نسل جدید چیرمن را نیز به عنوان یک خودرو فوق لوکس و مدرن در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرد تا خلأیی که در این زمینه در کشور احساس میشد را رفع کند.


    embed\\\\\\\\">ورود به عرصه مسئولیت اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده در این سال بود؛ فعالیت هایی مانند حمایت از فیلم ها و سریال ها با مضامین اخلاقی و اجتماعی مانند سریال پنج کیلومتر تا بهشت، پلچوبی و ...


    embed\\\\\\\\">رامک خودرو همچنین در نمایشگاه های بزرگ و معتبر سال 90 مانند مشهد، یزد و اصفهان حضور پررنگی داشت و توانست خیل عظیمی از علاقه مندان به خودرو را به این نمایشگاه ها بکشاند که نشان از اهمیت احترام به علائق مشتریان در رامک خودرو دارد.


    embed\\\\\\\\">و ورود به بازار خودوهای تجاری؟


    embed\\\\\\\\">واردات خودروهای تجاری نیز یکی دیگر از اقدامات رامک خودرو در سال 90 بود و بعد از انعقاد قرارداد با رومن از کشور رومانی، رامک خودرو خود را به عنوان تنها شرکتی که در زمینه سواری و تجاری فعالیت میکند، معرفی کرد.


    embed\\\\\\\\">درباره برنامه سال آینده بگویید


    embed\\\\\\\\">هدف اصلی رامک خودرو در سال آینده توسعه خدمات پس از فروش و کسب رضایت حداکثری مشتریان است.


    embed\\\\\\\\">همچنین بر طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در نیمه دوم سال آینده از کوراندو جدید نیز رونمایی کنیم.


    embed\\\\\\\\">در حوزه فروش و خدمات پس از فروش نیز سال آینده فعالیت رامک خودرو در مراکز استان ها مانند تبریز، کرمان و اهواز پررنگ تر خواهد شد.


    embed\\\\\\\\">




    کرمان موتوراکستریم