فونیکسریمکسبهتام

رشد تولید خودرو موجب بهبود وضعیت قطعه‌سازان شده است

عصر خودرو- نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تیراژ (شمارگان تولید) خودروهای تولیدی در خودروسازان، بهبود وضعیت کلی صنعت قطعه‌سازی را به دنبال داشته است.

رشد تولید خودرو موجب بهبود وضعیت قطعه‌سازان شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «علی بختیار»  افزود: وضعیت قطعه‌سازان نسبت به پارسال که تولید خودرو به‌شدت کاهش یافته بود، بهتر شده و اکنون این صنایع مشغول تأمین خطوط تولید خودروسازان هستند.
    وی، افزایش نرخ ارز و تورم را در کنار رشد شدید هزینه‌های تولید، بزرگترین مشکل کنونی صنعت خودرو و قطعه‌سازی در کشور برشمرد و تأکید کرد: موانعی از این دست موجب تأخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان شده بود که دولت و مجلس در حال پیگیری حل و فصل این مشکل هستند.
    به گفته بختیار، مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت صنعت، در حال برنامه‌ریزی برای انسجام و ساماندهی خودروسازی کشور است که با اجرای این برنامه، روند تولید خودرو و قطعات مورد نیاز بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.
    وی به بازدید خود از خطوط تولید گروه سایپا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به مدیریت اصولی و تولید محور گروه سایپا و افزایش تیراژ تولید در این شرکت به‌ روزی 2 هزار دستگاه، میزان ثبت سفارش از قطعه‌سازان کشور رو به افزایش است.
    این نماینده مجلس ادامه داد: باتوجه به تحریم‌ها و دشواری‌های موجود در زمینه تأمین قطعات پیشرفته خودرویی از خارج از کشور، قطعه‌سازان آمادگی و ظرفیت لازم برای ساخت قطعات پیشرفته خودرویی دارند که در این زمینه گروه سایپا، سازمان صنایع دفاع و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.
     پیشتر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش قطعه سازان اعلام کرد: در آغاز تصدی در وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا در معرض آسیب‌های جدی بودند؛ به طوری که تولید روزانه سایپا 400 دستگاه و ایران خودرو به حدود 800 دستگاه رسیده و خودروهای زیادی کف کارخانه ها مانده بود که نقص قطعه داشت اما در پایان اسفندماه گذشته و با بسته های طراحی شده، مجموع تولید این 2 خودروساز به بیش از چهار هزار دستگاه رسید.
    همچنین «مازیار بیگلو» دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، ضمن یادآوری اقدام های صورت گرفته در سال 97 که موجب افزایش شمارگان تولید قطعه و خودرو شد، خاطرنشان کرد: پارسال دولت با تصویب 11هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازی شتاب داد.
    «رضا رضایی» یک عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان درخصوص اظهار نظر معاون امور صنایع وزارت صنعت که از برنامه ریزی برای تولید بیش از 1.2 میلیون دستگاه خودرو در سال 98 خبر داده بود، گفت: در صورت فراهم شدن شرایط، دستیابی به این مهم شدنی است، زیرا برخی از این خودروها حدود سه دهه است که در ایران تولید می شود و پیچیدگی فناوری و تکنولوژیکی ندراد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو